A magyar autósok 43 százaléka munkába vagy iskolába járásra használja járművét, valamivel több mint ötöde pedig főként a bevásárlásoknál veszi hasznát – derült ki a Chery Group megbízásából készült felmérésből, mely az autóvezetési szokásokat vizsgálta.
A két nemet vizsgálva azonban jókora eltéréseket láthatunk. Míg a férfiak 46 százaléka jelölte meg a munkába és iskolába járást elsődleges felhasználási célként, addig a nőknek csak 39 százaléka nyilatkozott így. A hölgyek 26 százaléka jelezte ugyanakkor, hogy elsősorban vásárláskor használja az autót, míg a férfiak esetében csak 18 százalék volt azok aránya, akik ezt válaszolták. A gépjárművet kiugróan magas arányban használják munkába és iskolába járásra a községekben élők, az ebbe a csoportba tartozók 51 százalékánál ez a jármű elsődleges funkciója.
A felmérés alapján a teljes 16–59 éves népesség negyede vezet mindennap autót, további 15 százalék pedig hetente több alkalommal ül volán mögé. A mindennapos vezetés különösen a férfiak (32 százalék) és a diplomások (31 százalék) körében magasabb az átlagnál. A válaszadók több mint harmada jelezte, hogy soha nem vezet.
A leggyakoribb időtöltés autózás közben a rádiózás (39 százalék) és a saját lejátszási lista hallgatása (33 százalék). Ez utóbbi tevékenység a fiatalabb autósokra a legjellemzőbb, az ő körükben a válaszadók fele jelölte meg ezt az opciót. Az autósok tizede hallgat podcastet, ez a lehetőség egyébként a férfiak körében jóval népszerűbb (14 százalék), mint a hölgyeknél (4 százalék). A megkérdezettek 11 százaléka jelezte, hogy autózás közben csak a vezetésre összpontosít, semmi mással nem foglalkozik.
Ha már autóba ülnek, természetesen szeretnek komfortosan utazni a magyarok. A két legfontosabb kényelmi szempont a kutatás során megkérdezettek számára a belső kialakítás (37 százalék) és a kezelőszerverek könnyen elérhető, logikus elhelyezése (34 százalék). A kényelmes belső kialakítás különösen a 40–49 éves korosztály számára döntő, 42 százalékuk emelte ki ezt a szempontot. Az intelligens vezetőtámogató rendszerek a válaszadók valamivel több, mint egytizedének számítanak fontos kényelmi tényezőnek. Ugyanakkor az 50–59 évesek 16 százaléka, míg a legfeljebb 8 általánost végzettek több mint egyötöde számára ezek kiemelten fontosak a komfortos vezetési élményhez.
A vezetéstámogató rendszereknek alapvetően pozitív a megítélésük a magyarok körében, a válaszadók abszolút többsége (52 százalék) minden olyan eszközt támogat, amely biztonságosabbá teszi a vezetést. Egyedül a megyei jogú városokban mérsékeltebb a lelkesedés, az ott élő autósok közel harmada szerint az autó dolga a figyelmeztetés, de a vezetőé kell hogy legyen a végső döntés. A teljes népességet vizsgálva 21 százalék gondolkodik így. Mindössze 4 százalék azok aránya, akik nem szeretik ezeket a rendszereket, további 6 százalék pedig úgy nyilatkozott, hogy nem ismeri ezt a technológiát.
A Chery Group kutatása alapján az autóvezetők többsége
szervizeli az autóját, vagyis összességében 55 százalék azok aránya, akik évente legalább egyszer felkeresnek járművükkel egy szervizt. A férfiak és a diplomások körében jellemzően gyakoribb a szervizelés: 63, illetve 68 százalékuk viszi legalább évente szervizbe járművét. Viszonylag sokan vannak azok, akik csak akkor mennek szervizbe, ha már nagyon fontos, a válaszadók 14 százaléka jelezte ezt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.