BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csapos ásványvizet dobott piacra a FuturAqua Nyrt.

Vajon a bag-in-box csomagolású ásványvíz piacra dobása kiemeli a FuturAqua részvényét a február óta tartó trendszerű lecsorgásból? A kispapír árazása ötven forint közelében jár, ezen a szinten eddig rendre megjelentek a vásárlók.

Múlt hét óta országosan elérhető a boltokban a FuturAqua ásványvize, az OlupAqua, amelyet Magyarországon elsőként úgynevezett bag-in-box csomagolásban tesznek a polcokra. Az új csomagolás azért nagy jelentőségű, mert a vásárlók csaknem a negyedére tudják csökkenteni a műanyag-felhasználást, hiszen a bag-in-box 73 százalékkal kevesebb műanyagot tartalmaz egy PET-palackos kiszerelésnél. Másképpen fogalmazva, ezzel a csomagolással 4,7 darab 1,5 literes műanyag palackot válthatnak ki. 

Fotó: FuturAqua

A kis csappal ellátott, rugalmas  fóliazsákot rejtő, kartondobozos bag-in-box csomagolásban eddig gyümölcsleveket és borokat forgalmaztak hazánkban. Fejlesztést igényelt, hogy szénsavas ásványvizet is csomagolhassanak így. A FuturAqua a pandémia idején tudatosan építette az ásványvízbrandet, és az éttermi nyitás óta a gasztrovonalon a 0,33 literes, visszaváltható üvegpalackokban teríti a szekszárdi vízbázisból kinyert, prémiumminőségű ásványvizet. 

A kiskereskedelmi forgalomba kerülő, nagyobb kiszerelésű ásványvíz új csomagolásával a PET-palackokat váltják ki.

Még év elején közölte a társaság, hogy megrendelést adott le a tulajdonában lévő, Szekszárdon található, összesen nyolc vízkútból álló vízbázis teljes körű vizsgálatára. 

Az elkészült szakvélemények szerint a kutakban lévő vizek minősége kiváló.

Korábban csak azt tudták, hogy a két mély fúrású kútból nyert víz ásványvíz-minőségű, míg a hat sekély fúrású kutat ipari vízbázisként tartották számon, ám kiderült, hogy mindegyik kút prémiumminőségű ásványvizet vizet ad.

Januárban azzal is meglepte a piacot a társaság, hogy a vízfedezetű Watereum tokenek kibocsátása után egy szintén blokklánc-technológián alapuló, 

hulladékgazdálkodással összefüggő termék, a Wastereum fejlesztését jelentette be, amelyre védjegyoltalmat kért. 

A FuturAqua 2013 óta kacérkodott a víz mint termék tőzsdei kereskedésével. 

Kezdetben egy víztőzsdeplatform kialakítását célozta a társaság, ahol a víz mint nyersanyag származtatott termékeivel lehetett volna kereskedni. Végül egy kriptovaluta-platform lett a termék bevezetésének helyszíne. A Watereum kifejezetten ígéretes, hiszen a klímaváltozási aggodalmak egyre jobban felértékelik a vizet, és ez egy vízfedezetű kriptovaluta, amely az igazgatósági tagok javadalmazásába is beépült az obligát részvényopción túl, sőt, korábban egy 150 milliós kölcsönt is a Watereum révén törlesztettek.

Tavaly októberben már a blokklánc-technológián alapuló Wastereum token második sorozatát bocsátották ki, idén tavasszal pedig tesztüzemmel indult a Watereum tokenek kereskedésének helyet adó platform, a WTR Trading. Ez további tokenek kereskedésére is lehetőséget biztosít, azok számára is, akik nem vagy nem csupán a Watereum-rendszerben rendelkeznek digitális pénztárcával (Wallettel).

Ebbe a sorba illeszkedik a Watereum fejlesztése, a társaság ugyanis elkötelezetten környezettudatos, amit az alapi üzem tavalyi, 

nettó 140 millió forintos átalakításával is bizonyított, teljesen felszámolva a PET-palackozást. 

A korábban bezárt palackozó újraindításával a részvényesek régi vízvételi jogát is visszaállította a társaság. A FuturAqua alapszabályában ugyanis rögzítették, hogy a befektetők önköltségi áron juthatnak vízhez, ám ezzel évekig legfeljebb lajtos kocsival élhettek volna.

Tavaly elég gyengén muzsikált a kispapír, hiszen száz forint felett kezdte az évet, és hatvan forinton zárta. Ami annyiban nem meglepő, hogy a karanténintézkedések nyomán éves késedelmet szenvedett az üveges ásványvíz éttermi értékesítése. Idén azonban erőre kapott a kurzus, és komoly rali bontakozott ki. Ebben annak is szerepe lehet, hogy úgy adagolta a híreket a menedzsment, mint valami kirakós játék darabjait. Ám februárban 95 forintnál mégis kifulladt a kurzus, azóta trendszerűen lefelé tart a jegyzés, és immár az év eleji szintek alá bukott. Az elmúlt évek tapasztalata azonban azt mutatja, hogy ötven forint közelében rendre megjelennek a vásárlók.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.