Az elektromos autók az akkumulátor technika fejlődésének köszönhetően 2010-től jelennek majd meg nagyobb számban az utakon - írja a gelsenkircheni műszaki főiskola Center Automotive Research (CAR) kutatóintézetének még nyilvánosságra nem hozott tanulmánya.
Ezt megerősíti a KPMG nemzetközi felmérése, amely szerint az autógyártó csoportok vezetői az alternatív üzemanyagok, valamint az olcsó és/vagy hibrid autók térnyerését tekintik az iparág legfőbb trendjének. A világszerte 113 autóipari menedzser megkérdezésével készült tanulmányból kiderül az is, a cégvezetők egyre bizakodóbbak az iparág középtávú jövedelmezőségét illetően, annak ellenére, hogy a kapacitástöbblet és a bizonytalan világgazdasági mutatók komoly akadályt jelentenek az autóipar számára.
Piacelemzői vélemény szerint idén mintegy 80 ezer hibrid- és elektromos hajtású autót értékesítenek az EU-ban, 2025-ben pedig már 16,2 milliót.
Ágazati szakértői források szerint a Toyota azt tervezi, hogy „valamikor” 2010 után eléri az évi egymilliós értékesítési szintet a hibridekből, jóllehet éppen egy évtized alatt kelt el ennyi a világpiacon. A kereslet azonban folyamatosan nő, és amint a San Franciso Chronicle írja, Kalifornia a hibrid autók legnagyobb piaca az Egyesült Államokban: a tavaly forgalomba helyezett hibridek 26 százaléka került az óceánparti államba.
A Honda elnöke, Takeo Fukui pedig a napokban jelentette be, hogy a cég, amely 1999 óta világszerte 262 ezer hibrid autót adott el, jövőre új és „megfizethető” benzin-elektromos hibrid gépkocsival lép piacra Európában, Japánban és az Egyesült Államokban.
Amíg korábban csupán a Honda Insight és a Honda Civic Hybrid, valamint a legnagyobb számban eladott hibrid autó, a Toyota Prius volt ezen a piacon, ma már a BMW-től a Chrysleren, Mercedesen, Lexuson át egészen a Saabig a nagyobb és drágább modellek is kaphatók vagy rövidesen kaphatók lesznek az újfajta hajtással. A Mazda pedig már ott tart, hogy Premacy Hydrogen RE modellje a világ első olyan hidrogénes hibridjárműve, mely kettős üzemanyagrendszerének köszönhetően hagyományos benzinnel illetve hidrogénnel is üzemeltethethető.
Egyre több szakértő véli ugyanakkor, hogy a benzin/gázolaj-hibrid csak köztes megoldás, a jövő a hidrogénhajtásé.
A Honda például június közepén mutatta be FCX Clarity modelljét, amelynek kipufogójából csak tiszta víz távozik. A modell értékesítése az Egyesült Államokban júliusban, Japánban ősszel kezdődik. A két ország együttes értékesítési céljai egy év alatt néhány tucat, három éven belül mintegy 200 autó. Emellett az FCX Clarity részt vesz a július 7-én kezdődő G8 Hokkaido Toyako csúcstalálkozón is, mint az egyik modern környezetbarát technológia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.