Rövidesen kalapács alá kerülhet a 24 Volán-társaság. Lapértesülések szerint ugyanis elkészült a privatizáció pontos menetrendje. A hírek szerint a magánosításról szóló előterjesztés június 30-án kerül a kormány elé. Az anyag tartalmazza az eladás fontosabb részleteit, megnevezi azokat a munkacsoportokat, amelyek majd felmérik a Volán-cégek helyzetét, így az ingatlanvagyont, az autóbusz-állományt, valamint a munkavállalók bérköltségét. A munkavállalói érdekképviseleteket ugyanakkor várhatóan kihagyják a döntés-előkészítői folyamatokból.
Szakmai körökben az a hír járja, hogy a privatizációs kiíráson a legvalószínűbb befutó a közúti áruszállítással foglalkozó Waberer''s csoport. Wáberer György, a társaság elnök-vezérigazgatója egy korábban adott interjújában elismerte, hogy érdeklődnek a tender iránt. Akkor azt mondta, hogy felesleges külön üzemeltetni a jelenlegi 24 Volán-társaságot, mivel a központosítás hatalmas megtakarítást jelentene. A lapunk által megkérdezett szakértők szerint ha nyer a Waberer''s, nem lesz egyszerű dolga. Az eladásra szánt Volán társaságok ugyanis nincsenek túl rózsás gazdasági helyzetben. Az egyelőre állami többségi tulajdonban lévő cégek összesített forgalma 160 milliárd forint volt tavaly, és bár az összesített adatokat nézve futotta némi (1 milliárd körüli) nyereségre, ám ez a szám csalóka, a pozitív eredményt ugyanis csak a cégek vagyonának felélésével, például ingatlanok értékesítésével sikerült elérni.
Baranya megye: Pannon Volán
Békés megye: Körös Volán
Budapest: Volánbusz
Heves megye: Mátra Volán, Hatvani Volán, Agria Volán
Jász-Nagykun-Szolnok megye: Jászkun Volán
Komárom-Esztergom megye: Vértes Volán
Nógrád megye: Nógrád Volán
Somogy megye: Kapos Volán
Tolna megye: Gemenc VolánAz évente csaknem félmilliárd utast szállító busztársaságok helyzete ráadásul továbbra is rendezetlen. A fő problémát az okozza, hogy az állam a szükségesnél kevesebb pénzügyi támogatást nyújt a társaságoknak, amelyek pedig közszolgáltatást végeznek. A saját (például a jegy- és bérleteladásokból származó) bevételek viszont messze nem képesek a hiányt pótolni. Ennek egyrészt veszteséges működés az eredménye, másrészt a gépjárműpark elöregedése.
Hogy egy esetleges privatizáció miként hat majd az utasokra, egyelőre nem tudni. Lapunk több kérdést is intézett ebben a témában a Kormányszóvivői Irodához. Kíváncsiak voltunk arra, hogy milyen garanciák szerepelnek majd a privatizációs kiírásban arra nézve, hogy az új tulajdonosnak folytatnia kell a közszolgáltatást, hogy nem szüntethet meg indokolatlanul járatokat, valamint hogy nem emelheti kényére-kedvére a viteldíjat. Választ azonban – többszöri sürgetésünkre sem – kaptunk. A külföldi példák egyébként azt mutatják, hogy a hasonló társaságok privatizációja jelentősen szűkítette a közszolgáltató tevékenységet, az új tulajdonosok mindenütt járatritkítással, elbocsátásokkal és tarifaemeléssel igyekezték gazdaságossá tenni a cégek működését.
Baranya megye: Pannon Volán
Békés megye: Körös Volán
Budapest: Volánbusz
Heves megye: Mátra Volán, Hatvani Volán, Agria Volán
Jász-Nagykun-Szolnok megye: Jászkun Volán
Komárom-Esztergom megye: Vértes Volán
Nógrád megye: Nógrád Volán
Somogy megye: Kapos Volán
Tolna megye: Gemenc Volán Az állam állja a Vértes Volán veszteségét Június végéig megkapja az államtól a tavalyi év közel 327 millió forintos veszteségét a Komárom-Esztergom megyei Vértes Volán Zrt., miután a közlekedési tárca kedvezően bírálta el a társaság veszteségtérítési kérelmét – jelentette be pénteken Hitch György, a vállalat stratégiai és szervezési igazgatója. Az idén várhatóan 800 millió forint lesz a helyközi közlekedés vesztesége a cégnél, ennek finanszírozására július végéig előleget folyósít a tárca a Vértes Volánnak. A közlekedési vállalat működését a gázolaj árának emelkedése, az állami támogatás módosítása és a jegyárak emelése miatt csökkenő utaslétszám nehezítette meg. A Vértes Volánnak 850 dolgozója van, közülük 506 gépkocsivezető. A társaság tavaly nyolcmilliárd forintos forgalom mellett 16 milliós nyereséget ért el. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.