Hatalmas sikert ért el a mobiltelefonos tartalmak fejlesztésével foglalkozó magyar MFactory Zrt.: a közép-kelet-európai tartalomszolgáltatók közül elsőként díjat kapott az iparág legnagyobb rendezvényén, a Mobile Content Awards gáláján. Az elismerést – a mobilmarketing kategória második díját – a Mobile Scratch Card (MSC) nevű saját fejlesztésű termékükért kapták, ami tulajdonképpen a klasszikus kaparós sorjegy mobiltelefonos változata. Ez természetesen nem úgy működik mint a papír alapúak, tehát ezentúl is felesleges egy húszforintossal kapirgálni a készülék kijelzőjét.
„A játék elején gyakorlatilag egy fekete hátteret látunk, ami tetszőleges számú, általában kilenc vagy tizenkettő kis mezőre van felosztva. Ha a mezőkhöz tartozó kérdésekre helyesen válaszol az ember, akkor egy kaparásos effekt kíséretében az eltűnik, és láthatóvá válik az alatta lévő részlet. Az összes puzzle darab eltűnése után tárul fel elénk a teljes kép, ami a megrendelő kérésének függvényében lehet akár a nyeremény, „nyert” vagy nem nyert” felirat, vagy bármi más.” – magyarázta lapunknak a mobil kaparós sorjegy működését Malcsiner Péter, az MFactory Zrt. vezérigazgatója.
A mobiltelefonos kaparós sorsjegy a fogyasztóknak csupán szórakozás, a kampányokat megrendelő cégeknek azonban hatalmas lehetőség. Az MSC ugyanis játék mellett (nyereményjáték, szerencsejáték) marketing célokra (termék hirdetése, a termékkel kapcsolatos közvéleménykutatás, információgyűjtés a fogyasztói szokásokról) és adatbázisgyűjtésre is használható. Gyakorlatilag játékos formában gyűjthetnek segítségével a cégek hasznos információkat a fogyasztókról. A június közepén megrendezett szakmai kiállítás résztvevői tetszését is elnyerte a magyar fejlesztésű termék, olyannyira, hogy több nyugat-európai országban már folyamatban van „kaparós sorsjegy alapú” reklámkampányok előkészítése, bevezetése.
Azt még nem tudni, hogy a közeljövőben Magyarországon is találkozhatunk-e hasonló promóciókkal, ugyanis a megoldás jóval drágább egy hagyományos, például sms alapú kódbeküldős kampánynál. Jelenleg ma 10 milliárd forint körülire tehető a mobiltelefonos tartalmak magyarországi piaca, ami a szakértő szerint az elmúlt egy-két évben igencsak pang. Ennek többek közt az az oka, hogy az újdonság varázsa eltűnt, hétköznapi dologgá váltak a csengőhangok, mobiljátékok, de a gazdasági megszorítások és éreztették hatásukat.
A mobiltartalmak ugyanis olyan szinten luxus terméknek számítanak, hogy csengőhang nélkül is vígan el lehet éldegélni, ezért főképp az ilyen jellegű költéseiken spórolnak a nehezebb időkben az emberek. Ennek ellenére Malcsiner Péter bízik benne, hogy hamarosan újra fellendülhet a piac. „A jövő nagy durranása szerintem mindenképpen az lesz, ha elterjednek az azonnali üzenetküldő csetprogramok a mobilkészülékeken” – véli.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.