Az NBC külön webes tartalommal, az NBCOlympics.com mal készült a játékokra, a befektetés pedig nem volt hiábavaló. A 75 millió videó stream és 1,2 milliárd oldal letöltés azt jelenti, hogy a társaság kétszeresére növelte olimpiai oldalának látogatottságát az athéni Olimpia óta.
A Nielsen adatai szerint az NBC és a Yahoo aloldalai gyakorlatilag holtversenyben voltak a nézettség szempontjából. A cég média elemzésért felelős alelnöke szerint a siker titka a személyre szabhatóságban rejlik. "Mindenki kialakíthatja a saját olimpiai élményét" – mondta a New York Times-nak Jon Gibs. "A kínálat pedig lehetővé teszi a korlátlan válogatást."
Ha valakit csak a kerékpározás érdekel, vasárnapig kilencven videót találhatott az NBC weboldalán - a softball rajongói 186 képet nézhettek meg a Yahoo portálján. Az NBC már a játékok előtt bebiztosította magát azzal, hogy az Egyesült Államokban kizárólagos jogot szerzett az olimpiai logo és videók használatára a neten. A Yahoo viszont az eseményekkel kapcsolatos elemzéseket kínált és ezzel beérte a kvázi-monopol helyzetben lévő csatornát.
Mint a cég sportért felelős szerkesztője mondta: a kereslet a legmerészebb álmaikat is felülmúlta. Szintén jó eredményeket értek a szórakoztató anyagokat és háttér-információkat gyűjtő speciális weblapok, mint az AOL, az ESPN és a Sports Illustrated valamint a The New York Times aloldalai. A különleges kérdések iránti érdeklődést jól mutatja, hogy az elmúlt hónapban a legnépszerűbb olimpiával kapcsolatos sztori a Yahoo "Miért zuhanyoznak a toronyugrók?" című cikke volt.
Az NBC afféle laboratóriumi kísérletként tekintett az Olimpia online közvetítésére; az eredményekből a csatorna vezetősége azt akarja kimutatni, hogyan alakul a médiafogyasztás a csatornák kombinációi által. Egyes szakértők szerint azonban a társaság által levont tanulság – miszerint továbbra is a televízió az ágazatok között – nem tükrözi a valóságot, mivel az NBC a legérdekesebb eseményeket szándékosan kihagyta a video streamekből.
Alan Wurtzel, az NBC kutatásvezetője szerint a felhasználók túlnyomó többsége playback eszközként használta az online médiumot. Többségük azokat a tartalmakat nézte meg az interneten, amelyek televíziós közvetítéséről lemaradt, illetve újra megnézte a legemlékezetesebb pillanatokat az online videótár segítségével.
A független piackutatók adatai nem feltétlenül támasztják alá az NBC állítását. A jelek szerint az internetes közönség egy része zokon vette, hogy bizonyos eseményeket csak tizenkét óra késéssel láthatott az NBC weben, ezért inkább átpártolt a gyorsabb site-okra. A Yahoo olimpiai blogja aratott azzal, hogy belinkelte a BBC felvételét Usain Bolt kétszáz méteres futásáról. Az internetes óriás taktikája az volt, hogy az Olimpiára specializálódó mini-oldalakra terelte a látogatókat, ellentétben az NBC-vel.
Kétségtelen, hogy az online közvetítésekből származó mintegy hat millió dolláros reklámbevétel eltörpül amellett az egy milliárd mellett, amit a csatorna a játékok televíziós közvetítésével szerzett az NBC. Ennek ellenére a hálózat jó eséllyel pályázhat a következő Olimpia közvetítésének kizárólagos jogára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.