BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem jogszerű a többletdíj a csekkes befizetéseknél - vélik a fogyasztóvédők

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) szerint jogtalanul kér többletdíjat a csekkes befizetések után a Pannon GSM Távközlési Zrt. és az Invitel Távközlési Szolgáltató Zrt. - közölte a civil fogyasztóvédelmi szervezet.

A két távközlési cég ugyanis a számla csekken történő befizetése után plusz díjat számít fel ügyfeleinek.

Az OFE álláspontja szerint többletdíj csak többletszolgáltatás után kérhető, a számla kiállítása pedig a szolgáltatás elengedhetetlen része, így a két társaság tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít meg.

Az Invitel közölte, hogy nem a számla kiállításért kér pénzt, kizárólag azt az összeget terheli az előfizetőkre, amelyet a társaság maga is megfizet a Magyar Posta Zrt.-nek közvetített szolgáltatása díjaként. Az elmúlt hónapban részletesen tájékoztatták valamennyi ügyfelüket, hogy a Magyar Posta Zrt. által a csekkes befizetéskor a telefontársaságra kirótt összeget - befizetésenként mintegy 80 forintot - a társaság a továbbiakban nem vállalja át az előfizető helyett. Az ügyfelek a részletes tájékoztatást követően nem éltek panasszal.

Az Invitel tájékoztatása szerint a díjfizetési kötelezettségen nem kívánnak változtatni, tekintettel arra, hogy nem rejtett költségként kerültek a számlára a kifogásolt összegek, hanem előzetes tájékoztatás és az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései alapján. Egyben felhívják a figyelmet arra, hogy a csekkes befizetések elkerülésével ez a pluszköltség elkerülhető. A Telepont üzletekben a személyes vagy a csoportos beszedési megbízás választásakor az ügyfelek mentesülnek a csekkes befizetés költségei alól.

A Pannon azt közölte, hogy augusztus 21-től módosítja Általános Szerződési Feltételeit, amelynek értelmében a postai úton történő telefonszámla befizetésekért bruttó 120 forintos díjat számít fel számlás és Új Generációs Kártyás előfizetőinek. A díj bevezetése a Pannon megítélése szerint jogszerű. A módosítást a szabályok szerint megfelelő időben és módon közleményben nyilvánosságra hozta, előfizetőit erről tájékoztatta.

A Pannon is arra hívja fel a figyelmet, hogy Magyarországon számos olyan elektronikus számla-befizetési mód áll az ügyfelek rendelkezésére, amelyek igénybevételéért a Pannon nem számít fel külön díjat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.