Az IBM szakértője a digitális korral kapcsolatos gondolatairól a Future Network nevű konferencián beszélt. Mint mondta, a technológia megváltozott, természetes megközelítése és használata nagy hatással lehet a vállalatok életére, fejlődésére, valamint a gazdaság folyamataira. "Az 1970 előtt és az 1980 után született személyek informatikai és számítástechnikai ismereteiben, illetve az eszközhasználatában lévő különbség hatalmas. Az előbbi csoportba tartozók egész életükben digitális emigránsok maradnak. A legtöbb fiatalnak a 20. életévének betöltésekor már több ezer számítógépes játékóra van a háta mögött és olyan képességek, illetve gondolkodásmód birtokában vannak, amellyel az idősebb generációk tagjainak teljesen ismeretlenek" - idéz Moshe Rappoport előadásából az SG.hu.
"Napjainkban már egyáltalán nem számítanak ritkaságnak az olyan 25 éves emberek, akik már 6-7 cégalapításon is túl vannak. Nagyobb bennük a kockázatvállalás és a gyorsabban reagálnak az új helyzetekre. Korábban sikertelennek bélyegeztek valakit, ha nem jött be az ötlete vagy még nem működött 2 év után, ma viszont mindennél erősebb a felhasználókban az ötletek megvalósítása, az új dolgok kipróbálása iránti igény. Ennek a gondolkodásmódnak nagyon fontos szerepe van akkor, amikor a cégek új technológiákat integrálnak a meglévő rendszereikbe."
Az IBM-nek és a hozzá hasonló nagyvállalatoknak fel kell készülniük arra, hogy továbbra is a felhasználói igényeket maradéktalanul kielégítő szolgáltatásokat kínálhassanak. Amennyiben nem változtatnak, úgy a jövőjük gyorsan veszélybe kerül, mivel az új generációs üzletemberek könnyen lomha dinoszauruszokként tekinthetnek rájuk" - tette hozzá a kutató.
Rappoport szerint az internetnek köszönhetően az üzletbe besétáló vevő lassan többet tud egy termékről, mint az eladó, az információkhoz való szinte korlátlan hozzáférés megváltoztatta az eladó-vásárló erőviszonyt".
Clemens Cap professzor, a Rostocki Egyetem előadója viszont úgy vélte, hogy egyre több ember egyre nehezebben birkózik meg a növekvő információáradattal. Éppen ezért meg kell oldani azt a problémát, hogy miként korlátozzuk és alakítsuk át bizonyos élethelyzetekben az információs teret úgy, hogy akár az egyes személyeknek is hasznuk legyen belőle. Ebben fontos szerep hárulhat például a mobil készülékekre, amelyek egyre jobban személyre szabhatók és olyan információkkal láthatók el, amelyekre csak bizonyos helyzetekben van szükségünk. Jó példa minderre a bluetooth és a GPS által lehetővé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.