A helyhatóság tulajdonában lévő 20,5 hektáros ipari terület fejlesztésének előkészítése megkezdődött, annak érdekében, hogy, ha az indiai cég elfogadja Nyírbogdány - elsők között benyújtott - jelentkezését befektetése helyszínének, azonnal megkezdődhessen a munka - mondta az önkormányzati vezető. Ismertette: 70 hektárra bővítik az ipari parkot, a terület növelésének és az infrastruktúra kialakításának költségeit az önkormányzat saját forrásból és pályázati támogatásból kívánja biztosítani.
Balogh Tibor úgy vélte, hogy az Apollo Tyres által már megkezdett, a beruházásra jelentkezett magyar és szlovák települési ajánlatok kiértékelésénél a Nyírbogdányi Ipari Parknak "kiemelkedően jó esélyei vannak". A polgármester szerint "a szabolcsi település ideális hely a gumiabroncsgyár létrehozásához, hiszen minden befektetői feltételnek megfelel". A térségben jelenleg is több gumiipari vállalkozás működik, köztük a világhírű francia Michelinnek ugyancsak van nagyüzeme Nyíregyházán, és a cégek éppen most alakítanak klasztert az együttműködéshez.
Az Apollo üzemének indításához biztosított a szakembergárda, s az utánpótláshoz adott a közép- és felsőfokú képzés is. A termeléshez Oroszországból szerezhető be alapanyag, s Nyírbogdány az európai normál és az ázsiai széles nyomtávú vasútvonalak záhonyi találkozási átrakócentrumától 40 kilométernyire fekszik, ipari parkja közvetlenül a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony-Kijev-Moszkva vasútvonal mentén található. Balogh Tibor fontosnak tartotta azt is, hogy a nyírségi település 6 kilométerre fekszik az M3-as autópályától, ahová a településeket elkerülő, új 403-as főút vezet.
"A kiváló vasúti- és közúti szállítási lehetőség azért fontos, mivel az Apollo Tyres létesülő új gyára évente 7 millió gumiabroncsot készít elsősorban a Suzuki és a General Motors térségben lévő üzemei számára" - mutatott rá. Az indiai cég augusztus 14-én vonta vissza a gyöngyösi - 900 új munkahelyet teremtő - 200 millió eurós beruházásnak tervét, hogy új helyszínt keressen az üzemnek, az indoklás szerint azért, mert "a beruházással kapcsolatban az adminisztratív eljárások váratlan késedelmet szenvedtek".
A Fidesz 2008. május 30-án jelentette be, hogy népszavazást kezdeményez a gumiabroncsgyár építése ellen azzal érvelve: Gyöngyös és a Mátra környezete annyira túlterhelt, hogy a térség nem visel el újabb szennyezőforrást. A nyírbogdányi önkormányzat másnap hivatalosan is bejelentkezett a beruházás fogadására és felajánlotta ipari parkját a létesítmény helyszínének.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.