Létezik egy jogerős szerződés, amelyhez az RCA a maga részéről teljes bizonyossággal tartja magát - áll az MTI bécsi irodájához is eljuttatott nyilatkozatban, amelyet a cég azokkal a magyarországi lapértesülésekkel kapcsolatban adott ki, amelyek szerint az osztrák vállalat ki akar lépni a MÁV Cargo privatizálásából.
A cég hangoztatta azt is, hogy időben megtesz minden szükséges lépést arra, hogy az Európai Unió versenyjogi hatóságának vizsgálata az adásvétel ügyében a lehető legrövidebb időn belül kedvező eredménnyel záruljon.
Veszélybe került az osztrák állami vasút (ÖBB) és a MÁV által megkötött privatizációs szerződés a teherszállítási üzletág megvásárlásáról - írta a keddi Magyar Nemzet, amely úgy tudja, hogy az osztrák vasútnál már keresik a jogi kiskaput, amelyen keresztül jelentős kártérítés nélkül kihátrálhatnak az üzletből.
A napilap cikke emlékeztet arra, hogy a privatizációs szerződés aláírása óta eltelt időben keveset lehetett hallani az osztrák vasúttársaság szándékairól. A felek hivatalosan az Európai Unió versenyhatósági vizsgálatának az eredményére várnak. A Magyar Nemzet úgy értesült, hogy e mögött a hallgatás mögött mára már az osztrák menedzsmentnek az a döntése húzódik meg, hogy elhatározták: kiszállnak a MÁV Cargo privatizálásából.
A lap bécsi forrása szerint a kérdés már eldőlt, csupán az vitatott, hogyan bonthatja fel a Rail Cargo Austria a legkisebb anyagi és erkölcsi veszteséggel a magyar vasúttársasággal kötött szerződést. A MÁV Zrt. és a MÁV Vagyonkezelő Zrt. tavaly május 29-én nyilvános, kétfordulós pályázatot hirdetett a tulajdonában lévő MÁV Cargo Zrt. 100 százalékos részvénycsomagjának értékesítésére. Az első fordulóban 12-en tettek indikatív ajánlatot, a második fordulóba jutott 7 pályázó közül pedig végül négyen adtak be ajánlatot: a Cargo Central Europe Konzorcium, a New World Resources Transportation B.V., a Rail Cargo Austria és a GySEV Zrt. konzorciuma, a Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma. A privatizációs pályázat első helyezettje a Rail Cargo Austria AG és a GYSEV Zrt. konzorciuma lett 102,5 milliárd forintos ajánlatával. A konzorcium a vételáron felül öt év alatt 43,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget.
A szerződést 2008. január 2-án kötötték meg, hatályba akkor léphet, ha az uniós versenyhivatal jóváhagyja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.