A tíz éve Magyarországon élő ügyvezető jól érzi magát nálunk, főleg, hogy cége eredményei – reményei szerint - az idén tovább javulnak. „Van egy közkeletű vélekedés. E szerint ha egy ország gazdasági gondokkal küzd, nehezebb az ott élők helyzete, akkor nagyon jól megy a barkácsáruházaknak, hiszen az emberek új holmik vásárlása helyett kénytelenek inkább a régieket megjavítani.
Ilyen alapon most a Praktiker Magyarország kiemelkedő eredményéről kellene beszámolnom, de nem ez a helyzet, a magyar emberek nagy része ugyanis dilemma előtt áll: vagy szépíti, csinosítja a lakását, házát, vagy fizeti a számláit.
S a legtöbben az utóbbit választják” – vágott egyből a közepébe Karl-Heinz Keth, a tízéves hazai jelenlétét ebben az évben ünneplő Praktiker Magyarország Kft. ügyvezetője. Gyorsan hozzá is tette: cége a kedvezőtlen magyarországi feltételek mellett tavaly is jól teljesített, a 2006-os 46,3 milliárd forintos bevétel után 47,6 milliárdot ért el, s a több mint 10 százalékos növekedést – állította – sok vállalkozás szívesen elfogadná. Meggyőződése, hogy az idén is tovább javulnak az eredményeik.
A Praktikerről nagyon szívesen és hosszan nyilatkozó üzletember azonnal szűkszavúbb lesz, amikor arról kérdezzük, szerinte Magyarországon milyen változásokra lenne szükség ahhoz, hogy fellendüljön a gazdaság. Karl-Heinz Keth nem azért ódzkodik a választól, mert nincs elég információja – bár olykor egyes politikai és gazdasági cselekmények háttere rejtve marad számára –, hiszen tíz éve él hazánkban, s bár nem beszél jól magyarul, az anyanyelvén megjelenő magyarországi újságokat gyakran forgatja. Inkább a politikától szeretné távolabb tartani magát, s úgy véli, nem lenne szerencsés, ha külföldiként beleártaná magát a magyarok dolgába.
Annyit azért elmondott, szerinte az igazi problémát a vállalatokat sújtó költségnövekedés jelenti, az energia, a nyersanyagok drágulása egyre nagyobb terhet jelent számukra. Ha ezen tudna valamit változtatni a kormány, az nagy segítséget jelentene – érvel. Ugyanakkor udvarias vendéghez méltó módon arról beszélt: hazánknak akkora a szellemi és a gazdasági potenciálja, hogy biztosan gyorsan túl lesz a gondjain.
S egyébként is jó a véleménye a magyarokról; ez azért különös, mert neki, egy precizitáshoz, tisztasághoz szokott németnek idegesítő lehet a magyarok slampossága – vetjük fel. „Bár általában tüchtignek tartják a németeket, valójában csak kissé megkopott klisé, hogy mi annyira pontosak, pedánsak lennénk. De az is lehet, hogy én nem is vagyok tipikus német, s bár megkövetelem a fegyelmet az itteni kollégáimtól, tetszik a magyaroknak az a mentalitása, hogy rugalmasabban veszik a dolgokat, mint a honfitársaim” – fogalmaz.
Bár lehet, hogy ez a stílus imponál neki, de a beosztottjain ettől függetlenül rajta tartja a szemét. Gyakran előfordul, hogy próbavásárlásokat tart az ország Praktiker áruházaiban, nemegyszer úgy, hogy megpróbálja megőrizni az inkognitóját.
De ez szembe húzott baseballsapkával is egyre nehezebb, mert az áruházak régebbi dolgozói mind jól ismerik már. Mondhatnánk azt is, hogy ő a Praktiker barkácsáruházak álruhás Mátyás királya, de gyaníthatóan nem az igazságos uralkodónkról vette a példát.
Egyébként általában elégedett azzal, amit a boltokban tapasztal, de előfordult már, hogy reklamálnia kellett az áruház főnökénél, ennek persze egyikük sem örült kimondottan.
Részletek a manager magazin októberi számában
a magyar, a bolgár és a török Praktiker áruházak főnöke. Általában elégedett azzal, amit a boltokban tapasztal, de előfordult már, hogy reklamálnia kellett az áruház főnökénél.VGO Karl Heinz Keth Karl Heinz Keth Karl Heinz Keth és csapata -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.