A hatvanas években a legendás Mercedes-Benz 600 vette át, közel harminc esztendőre, az állami reprezentációs autó szerepét. Nemcsak a Német Szövetségi Köztársaságban szolgált, hanem sok-sok egyéb ország kormányánál és uralkodóházánál is. Később az S-osztály páncélozott változatai következtek, Mercedes-Benz S-Guard néven, és – egyelőre – az új S 600 Pullman Guard zárja a sort. Kívülről szinte megkülönböztethetetlen egy Mercedes-Benz Guard limuzin a sorozatgyártmánytól, hiszen a diszkréció is fontos eleme a védelemnek. Még rendkívül halk motorja sem árulkodik, pedig a 12 hengeres, 5513 köbcentis biturbó motor teljesítménye 517 lóerő, forgatónyomatéka pedig 830 newtonméter.
A luxustank hatásos védelmet nyújt igényes utasainak terrorista-támadás ellen. Páncélozása ellenáll katonai lövedékeknek, illetve kézigránát és egyéb robbanószerkezet repeszeinek. Fokozza a biztonságot a defekttűrő gumiabroncs, az öntömítő benzintank és a tűzoltó-berendezés.
Az ajtók, a hátfal, az oldalak, a tető, a homlokfal páncélozását nem utólag szerelik be egy már kész autóba, hanem, külön gyártási lépésként, már a nyers karosszériába beépítik. Ezáltal a teljes utastér védett lesz. Még az üreges tartókat, ajtózárakat, tükörházakat is bevonják a rendszerbe.
A páncélozás a legkorszerűbb anyagokból, az utasteret körülvevő üveg-műanyag vagy acél-műanyag kombinációból, illetve acélötvözetből áll. Ezeket a gyár saját lőterén próbálják ki. A cél az, hogy minél kisebb súly mellett biztosítsák a kellő védőhatást. A Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard részére körülbelül 550 acél-alkatrészt terveztek újonnan, és ehhez járult a sok műanyag és üveg szerkezeti elem.
A Guard modellek külön, zárt gyártósoron készülnek. Két emeleten dolgoznak a válogatott szakemberek, javarészt kézi munkával. A páncélozás több száz elemét például 3000 báros nyomású vízsugárral vágják ki, szabásminta szerint. Ezeket a kemény, szívós acélokat hajlítani is nehéz, külön prés és ügyes munkás kell hozzá. Tizedmilliméteres pontosságot tartanak, mert szűk a beépítésre szolgáló hely.
Az erősítéseket különlegesen képzett szerelők helyezik el, például alulról lefedik a kardánalagutat. Minden művelet után bemérés következik, majd a karosszéria visszatér a sorozatgyártás futószalagjára, hogy megkapja a korrózióvédelmet és a fényezést. Végül, megint csak kézimunkával, beszerelik a motort és a futóművet, berendezik az utasteret.
Akárcsak a fényűzően berendezett pullman vasúti vagon, az új S 600 Pullman Guard is nagyvonalú helykínálattal és legmagasabb fokú komforttal kényezteti el utasait. Tengelytávját még a páncélozott S-osztályéhoz képest is megnyújtották 115 centivel, úgyhogy 4315 milliméteres lett. A fenséges jármű teljes hossza 6356 milliméter – itt bőven van hely bizalmas megbeszélésekre, valamint a kommunikációs és szórakoztató berendezések kihasználására.
A sofőr-válaszfal mögött négyen ülhetnek, egymással szemben. A felszereltség bármilyen igényt kielégít: van nagyteljesítményű hátsó klímaberendezés, 19 hüvelykes, mozi-formátumú lapos képernyő, DVD-lejátszó, tévé- és videó-készülék, MP3 csatlakozó, Internet-használati lehetőség és persze hűtőszekrény.
A masszírozós üléseket belső szellőzéssel látták el. Támlájuk döntöttebb, mint az S-osztályban, így eleve kényelmesebb a pozíció. A menetiránynak háttal álló két ülés is elektromosan állítható és fűthető.
A védett autók nehezebbek a sorozatgyártásúaknál, ezért meg kell tanulni bánni velük. A Mercedes-Benz ezért 1993 óta valamennyi vásárlónak biztosít sofőrtanfolyamot, ahol el lehet sajátítani az egyes helyzetekben legmegfelelőbb vezetési technikákat.
A Guard modellek építése során bármilyen igényt kielégít a gyár. Még különleges kívánságokat is teljesítenek. A pápa-mobilt például tolótetővel és megemelhető üléssel látták el. Ez még egyszerű volt, annál nagyobb problémát okozott a pápa címerének elhelyezése a C-oszlopon, mert az ötvözött acélt nem vitte a közönséges fúró. Volfram-fúróval is két napig tartott a művelet...
Az orosz államelnök részére pedig 1997-ben orosz kommunikációs rendszert kellett beépíteni a szűkre szabott helyre – végül orosz szakemberek segítségével sikerült határidőre megoldást találni. A tolószékes utas beszállását megkönnyítő berendezés, a kívül utazó testőrök küszöbléce és tetőkapaszkodója rutinfeladatnak számít. Eduard Sevarnadze annyira elégedett volt a kapott munkával, hogy emlékiratainak egy kötetével köszönte meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.