BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Marketinggel próbál erősíteni az eBay

A cég az előrejelzéseknek megfelelő harmadik negyedéves profitot jelentett, de a távolabbi kilátások nem egyértelműen pozitívak. A sales és a marketing kerül a központba a jövőben.

A harmadik negyedéves jelentés igazolta, hogy az online aukciós portál sem immunis a hitelpiaci válságra. A kaliforniai székhelyű cég részvényei 58 centet, azaz 3.8 százalékot estek, 15.33 dolláron zárva.

A negyedik negyedév "kihívást jelent majd a kereskedelmi szektor számára, ezért az eBay eladók bátorítására van szükség" – fejtett ki a YahooTech-nek John Donahoe ügyvezető igazgató. Az élénkítést a cég elsősorban a sales és a marketing megerősítésétől várja a vállalat.

A harmadik negyedévben a rossz gazdasági környezet és a gyenge dollár miatt a részvényenkénti magasabb volt a júliusban tervezettnél, de a bevétel a legpesszimistább előrejelzésekben közöltekhez közelített. A gyenge eredmények a számokba is megmutatkoztak: a harmadik negyedév 492 millió dolláros profitot hozott, ami csak részben kompenzálja a tavalyi év azonos időszakában elkönyvelt 936 milliós veszteséget, amit a Skype-ra fordított költségeknek "köszönhetett" a cég.

Ugyanakkor az online piaci portálokon (eBay, Shopping.com, StubHub) négy százalékkal növekedtek az eladások. Kiugróan magas, 27 százalékos növekedést produkált a PayPal szegmens.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.