BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"A CBS-en a jófiúk győznek" – A zsaru-sorozatok válság idején népszerűek

A CBS minden eddiginél jobb szezont tudhat maga mögött: kétszer annyi műsora szerepel a top húszban, mint korábban. A sorozatairól híres amerikai TV csatorna a fiatalok körében is egyre népszerűbb.

A legtöbb televíziós csatornával ellentétben a CBS nem koncentrál a hirdetők által preferált 18-49 éves korosztályra. Mégis, ebben a szezonban a csatorna meglepő módon meghódította a fiatalabb közönséget is. Az elmúlt időszakban ebből a korosztályból minden héten többen nézték a CBS-t, mint az ABC-t, az NBC-t vagy a Foxot – írja a New York Times. Ez a korosztály szerinti nézettség mérésének 1987-es bevezetése óta most fordult elő először.

Leslie Moonves igazgató szerint a csatorna egyfajta "hazai kosztot" tálal a nézőinek. Míg a többi televízió méregdrága díszletekben, exkluzív környezetben forgatott sorozatokat vonultat fel, addig a CBS a krimi sorozatokra specializálódott. A Magyarországon is népszerű New Yorki– és Miami helyszínelők mellett idén egy újabb hasonló témájú sorozat indult The Mentalist címmel. Emellett újabb sitcomokkal jelentkezik a csatorna, amelyek "valószínűleg nem nyernek majd Emmy-díjat" – fogalmaz az igazgató.

Az elemzők szerint a CBS sikere több szempontból is a válságnak köszönhető. Egyrészt a nézők krízis idején szívesen nézik az említett sorozatokat, hiszen – ahogy az igazgató fogalmaz – "a CBS-en a jófiúk mindig győznek". Emellett a CBS valójában nem előreugrott, csak tartotta magát, miközben vetélytársait lejjebb csúsztak.

Emellett a csatorna a többiekétől eltérő stratégiával közelítette meg a tavalyi sztrájkot. Míg az ABC és a Fox jelentős késéseket szenvedett a forgatókönyvírók munkabeszüntetése miatt, a CBS a sztrájk befejeztével a lehető leggyorsabban újrakezdte sorozatai gyártását. Emellett – szintén a riválisoktól eltérően – egymásra épülő programcsomagokat dolgozott ki, nem egyszerű sorozatokat.

Az elmúlt időszak tapasztalata azt mutatta, hogy még a Grace klinikához vagy a Született feleségekhez hasonló sikerek sem teljesítenek elég jól. A nézők inkább két-három epizódos folyamokban nézik ezeket a műsorokat, amelyek egyenkénti ismétlése szinte semmilyen nyereséget nem hoz.

Ugyanakkor a Fox tanult a tapasztalatokból és legnagyobb sikerét, a Dr. House-t este kilencről nyolc órára tette át. Bár a csatorna illetékesei tudták, hogy a későbbi időpont nagyobb nézettséget jelent, ezzel a stratégiai lépéssel jókor közönséget toboroztak induló Fringe című vígjáték sorozatuknak. Az NBC pedig úgy nyilatkozott: a türelem lesz stratégiája lényege és igyekszik sokat kritizált komédiának minőségét feljavítani.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.