A legtöbb televíziós csatornával ellentétben a CBS nem koncentrál a hirdetők által preferált 18-49 éves korosztályra. Mégis, ebben a szezonban a csatorna meglepő módon meghódította a fiatalabb közönséget is. Az elmúlt időszakban ebből a korosztályból minden héten többen nézték a CBS-t, mint az ABC-t, az NBC-t vagy a Foxot – írja a New York Times. Ez a korosztály szerinti nézettség mérésének 1987-es bevezetése óta most fordult elő először.
Leslie Moonves igazgató szerint a csatorna egyfajta "hazai kosztot" tálal a nézőinek. Míg a többi televízió méregdrága díszletekben, exkluzív környezetben forgatott sorozatokat vonultat fel, addig a CBS a krimi sorozatokra specializálódott. A Magyarországon is népszerű New Yorki– és Miami helyszínelők mellett idén egy újabb hasonló témájú sorozat indult The Mentalist címmel. Emellett újabb sitcomokkal jelentkezik a csatorna, amelyek "valószínűleg nem nyernek majd Emmy-díjat" – fogalmaz az igazgató.
Az elemzők szerint a CBS sikere több szempontból is a válságnak köszönhető. Egyrészt a nézők krízis idején szívesen nézik az említett sorozatokat, hiszen – ahogy az igazgató fogalmaz – "a CBS-en a jófiúk mindig győznek". Emellett a CBS valójában nem előreugrott, csak tartotta magát, miközben vetélytársait lejjebb csúsztak.
Emellett a csatorna a többiekétől eltérő stratégiával közelítette meg a tavalyi sztrájkot. Míg az ABC és a Fox jelentős késéseket szenvedett a forgatókönyvírók munkabeszüntetése miatt, a CBS a sztrájk befejeztével a lehető leggyorsabban újrakezdte sorozatai gyártását. Emellett – szintén a riválisoktól eltérően – egymásra épülő programcsomagokat dolgozott ki, nem egyszerű sorozatokat.
Az elmúlt időszak tapasztalata azt mutatta, hogy még a Grace klinikához vagy a Született feleségekhez hasonló sikerek sem teljesítenek elég jól. A nézők inkább két-három epizódos folyamokban nézik ezeket a műsorokat, amelyek egyenkénti ismétlése szinte semmilyen nyereséget nem hoz.
Ugyanakkor a Fox tanult a tapasztalatokból és legnagyobb sikerét, a Dr. House-t este kilencről nyolc órára tette át. Bár a csatorna illetékesei tudták, hogy a későbbi időpont nagyobb nézettséget jelent, ezzel a stratégiai lépéssel jókor közönséget toboroztak induló Fringe című vígjáték sorozatuknak. Az NBC pedig úgy nyilatkozott: a türelem lesz stratégiája lényege és igyekszik sokat kritizált komédiának minőségét feljavítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.