A tengerentúlon a sport iparág már most is finanszírozási gondokkal küzd. De mi történik, ha a General Motors, az egyik jelentős szponzor is kénytelen megszüntetni eddigi jelenlétét – teszi fel a kérdést a New York Times.
A General Motors már elkezdte fokozatos kivonulását a sport ágazatból. Januárban megszüntette a golf Mesterek Tornájának támogatását, a nyáron pedig kiszállt két Nascar versenypálya finanszírozásából. A cég nem újítja meg hosszú ideje érvényben lévő szerződését az amerikai olimpiai bizottsággal sem. A megszorítást azonban talán az jelzi legjobban, hogy az óriásvállalat többé nem vásárol reklámidőt a Super Bowl közvetítése alatt.
Nem tud biztosít a jövőről a Fox Sports Enterprises alelnöke sem, cége ugyanis jelenleg is tárgyal a General Motors-szal a jövő évi szponzorációról.
"Gyakorlatilag mindent áttekintünk" – jelentette ki Peter Ternes, a GM marketing igazgatója, aki úgy nyilatkozott: a megtakarításokat egyenletesen osztják majd el a különböző területeken. Részleteket nem közölt az autógyártó sport költségvetéséről, de leszögezte, hogy a GM nem vonul ki teljesen a sport támogatásából.
A GM egész története során hangsúlyosan jelen volt a sport ágazatban. Az elmúlt években legalább ötször annyit fordított sportközvetítésekhez kapcsolódó reklámokra, mint versenytársai.
A 2009-es Super Bowl reklámok árai a GM költségvetését tekintve elhanyagolhatóak, a szakértők szerint ezért inkább a politika változása, mint az anyagi helyzet állhat a kivonulás mögött. Tekintve, hogy a cég éppen kormányzati támogatást szeretne kapni, lehetséges, hogy feldühítené az adófizetőket, ha azt látnák, hogy közben reklámokra költ a vállalat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.