Miközben az Egyesült Államokban lassan egy Honda Accordot is nehéz eladni, a luxus autók piaca továbbra is pezseg – ez derült ki a héten tartott Los Angeles-is autószalonon is.
"Ezt az autót szinte telepatikusan lehet csak érzékelni" – lelkendezett a Reuters riporterének a Lotus főmérnöke az Evora nevű modellről. Bár a GM, a Ford és a Chrysler ezen a héten a túléléshez szükséges hitelért harcolt Washingtonban, a felső kategóriás forgalmazók nem panaszkodhatnak.
Ők az ultra gazdagoknak forgalmaznak, akiknek egy ekkora tétel szinte semmiség. Számukra mindegy, hogy harminc, ötven vagy nyolcvan millió forintnak megfelelő összegért vásárolnak autót – fejtett ki Erich Merkle autóipari elemző.
Úgy tűnik, ez sem vonatkozik minden gyártóra, a Ferrari például enyhe csökkenést könyvelt el az eladások terén, ugyanakkor a Rolls-Royce 32 százalékkal növelte eladásait. Nem panaszkodhat a Maserati sem: a vállalat 10 százalékos növekedést ért el. Komolyabb lépésekre kényszerülhet viszont a Lamborghini, amely nem is állt elő új modellel a Los Angeles-i autóshow-ra. A Bentley forgalma pedig 30 százalékkal csökkent.
És még a legdivatosabb luxus márkák gyártói is kénytelen takarékossági intézkedéseket hozni. A Lotus angliai gyárában például korábban havonta hatvan autó készült el, most viszont csak harminc.
Massimo Fumarola, a Ferrari termékmenedzsere úgy nyilatkozott, hogy az olasz márka az üzemanyag-fogyasztást szeretné jelentősen csökkenteni az új modellek esetében. A szándék már a mostani autószalonon bemutatott California nevű típuson is érzékelhető, a modellt a legtakarékosabb és legkevésbé környezetszennyező Ferrariként promotálják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.