Egyik egyeztetésen sem sikerült megállapodni, ezért a szakszervezet a sztrájk folytatása mellett döntött. Így a vasúti közlekedés továbbra is bizonytalan, járatkimaradásokra, útvonal rövidülésekre, késekre kell számítani – írja a MÁV közleményében.
A MÁV Zrt. vezetése leszögezi: a kezdet kezdetétől nyilvánvaló volt, hogy a követelésekben a MÁV nem engedhet, ennek ellenére a VDSzSz csak azért is sztrájkol a Cargo részesedés és a 10%-os béremelés érdekében. A MÁV, a tárgyalások legelején tudatosította, hogy „Nincs alku!” – ezt azért mondta, mert ezekre a követelésekre nincs, nem lehet más válasz. A MÁV ugyanakkor kész tárgyalni minden reális igényről, kérésről és követelésről. Az irreális követelésekre nem a válasz.
A vasúttársaság ismételten elnézést kér az utasoktól, hogy a szakszervezeti munkabeszüntetés miatt nem tudják teljes körűen igénybe venni a vasúti szolgáltatásokat. Azok a vasutasok, akik továbbra is felveszik a munkát, megtesznek mindent annak érdekében, hogy ahol mód és lehetőség nyílik, a biztonsági előírások szigorú betartásával – közlekedjenek a vonatok.
December 16-án, kedden az esti műszakváltás során az 1660 forgalomirányítóból csupán 115 vasutas nem vette fel a munkát, a jelentős többség, 1545 munkavállaló dolgozott. A mozdonyvezetők száz százalékban dolgoznak.
A MÁV Csoport vezetése abban bízik, hogy a vasutasok belátják: az értelmetlen sztrájk nem jó az utasoknak és a vasutasoknak sem. A vasút azért van, hogy működjön, szolgáltasson – zárul a MÁV közleménye.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.