A most kezdődött sajtótájékoztatón a vevő RCA és az eladó MÁV Zrt. illetékesei a 400 millió eurós ügylet lezárulta utáni terveket ismertették. A két ország legnagyobb vasúti áruszállítója jövőre az egyesüléssel járó szinergiák kihasználására és arra számít, hogy közös, növekedési pályára állnak.
Az RCA tavaly a MÁV Cargóénál kétszer nagyobb létszámmal kétszer nagyobb árumennyiséget forgalmazott, ám 2,372 milliárd eurós árbevétele mintegy kétmilliárddal volt nagyobb a Cargo 353 millió eurójánál. Az RCA EBIDTA-ja 25 millió eurót tett ki, míg a MÁV Cargóé kétmilliót.
"A MÁV Cargo forgószínpadként fog működni Nyugat-Európa és Délkelet-Európa, valamint a FÁK országok eltérő vasútrendszerei között", hangzott el a tájékoztatón.
Ma megérkezett a 102,5 milliárd forintos vételár a MÁV Zrt. számlájára, azaz lezárult a MÁV Cargo Zrt. körülbelül másfél éves eladási folyamata, jelentette be Heinzinger István, a magyar állami vasúttársaság vezérigazgatója.
Az új vállalat a MÁV Zrt. infrastruktúra szolgálatatásainak egyik legnagyobb vevője. Évi 40 milliárd forint pályahasználati díjat fizet. A MÁV Zrt. abban érdekelt, saját bevételei növekedési miatt, hogy az új vállalat minél sikeres legyen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.