Lehetnek gazdagok vagy szegényed, de gőzük sincs a válságról" – összegzi a legmegátalkodottabb videójátékosokkal kapcsolatos véleményét az AP-nek a Wedbush Morgan elemzője. A legdivatosabb szoftverek, mint a Fallout 3, a Gears of War 2 vagy a Fable II ára tízezres nagyságrendű, ezért a mániákus játékosoknak vagy ügyesen kell gazdálkodniuk vagy más módszerekhez kell folyamodniuk.
A szektor nagymértékben függ a hard-core játékosoktól, ők ugyanis szinte minden új szoftvert megvásárolnak és nem igazán befolyásolja őket a gazdasági válság sem. És bár az ipar ennek tudatában szívesen támaszkodik rájuk, a gyártók ellenkező irányban is keresgélnek, minél nagyobb tömegeket próbálva magukhoz vonzani. Az egyszerűen kezelhető Nintendo Wii 2006-os megjelenése olyan családokat is a konzolok elé ültetett, akik korábban soha nem játszottak.
A Microsoft és a Sony ezt észlelve igyekezett bővíteni saját konzoljai képességeit. Követték a trendet a szoftvergyártók is, az Ubisoft Entertainment, az Activision Blizzard Inc. És az Electronic Arts egyre több lányoknak, kisgyerekes családoknak szánt játékot dob a piacra.
Ugyanakkor a felmérések szerint a legelszántabb rajongók tartják el az olyan cégeket is, mint a fent említett Activison Blizzard, amely nyereségének felét a World of Warcraftból szerzi meg. Az időnként érezhető profitcsökkenés relatív, mivel elsősorban annak köszönhető, hogy az ünnepek ideje alatt a nagy játékosok családtagjai is kedvet kapnak, később azonban nem lesznek belőlük kitartó rajongók. Ha a hard-core- és az elszánt játékosok kitartanak a cégek mellett, nagy gondjuk a válság ideje alatt sem lehet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.