Henry Paulson pénzügyminiszter kedden azt mondta a tévének, hogy "útban van a segítség Fehér Házból" a két autógyárnak, miután a szenátusban a múlt héten elbukott a demokraták által kezdeményezett, 14 milliárd dolláros mentőterv.
Paulson közölte: a kormány elemzi a két cég pénzügyi helyzetét, és áttekinti a segítségnyújtás lehetőségeit. A miniszter nem utalt rá, hogy mikor jelenthetik be a hiteleket, de leszögezte: az autóipar összeomlása ártana a gazdaságnak.
Carl Levin michigani demokrata szenátortól úgy értesült a tévé, hogy a GM várhatóan 8 milliárdos, a Chrysler pedig 7 milliárdos sürgősségi hitelt kap, és az autóipar átalakítását felügyelő kormányzati válságmenedzser maga a pénzügyminiszter lesz. Levin szerint az amerikai gazdaság sérülékeny helyzetben van, az autógyárak hosszú távú életben maradását biztosítani kell. A GM és a Chrysler néhány hete jelezte: szövetségi segítség hiányában már az év végén elveszthetik fizetőképességüket.
Bush az elnöki repülőgép, az Air Force One fedélzetén, útban Irakba és Afganisztánba hétfőn úgy nyilatkozott: az autógyárak hirtelen csődje katasztrofális hatással járna a gazdaságra nézve. Dick Cheney alelnök egy rádióinterjúban hasonlóan értékelte a helyzetet, kijelentette: félő, hogy súlyos megrázkódtatás érné a gazdaságot az autóipar összeomlása esetén.
Dana Perino, a Fehér Ház szóvivője viszont azt mondta kedden: nem várható gyors döntés az autóipari hitelek ügyében, és az érintett feleknek jelentős engedményeket kell tenniük. Kifejtette: a részvényeseknek kemény döntéseket kell hozniuk azért, hogy a csőd fenyegette cégek versenyképesek legyenek.
A három nagy detroiti autógyár közül a Ford helyzete viszonylag jobb: nem fenyegeti közvetlen csőd, alapvetően csak védőhálóra, 9 milliárd dolláros készenléti hitelkeretre tart igényt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.