"Tárgy: Feljegyzés Arthurtól. Kedves kollégák! A mélyülő recesszió, illetve az iparágunkat érintő szerkezeti változások továbbra is komoly kihívások elé állítanak bennünket. A hirdetési bevételek mind a nyomtatott lap, mind az online kiadás esetében továbbra is gyengék, 2009-re a pénzügyi kilátások ijesztőek. Ezen okok miatt úgy döntöttünk, hogy a következő évben nem emeljük egyetlen, nem szakszervezeti tag alkalmazott bérét sem... Arthur"
Arthur Sulzberger, a The New York Times kiadója küldte nemrég a szerkesztőség tagjainak a körüzetenet. Pár nappal korábban jelentették be: a Times Company, a NYT kiadója 225 millió dolláros kölcsönt vesz manhattani székházára jelzáloghitel vagy eladás- és visszalízing-szerződés formájában, hogy enyhítsen készpénzgondjain.
A médiacégnek - amely 58 százalékban tulajdonosa az épületnek - két tartalékhitel-konstrukció áll már a rendelkezésére, 400-400 millió dollárig, de ennek felét már lehívta – írja a Népszabadság. Sulzberger kitérő választ adott a kérdésre, hogy megjelenik-e tíz év múlva a lapja nyomtatásban. - Ott a helyünk, ahol az emberek kíváncsiak az információinkra - mondta.
Akárhová is néznek az elemzők: nem az amerikai sajtó éve volt 2008 - a hanyatló tendenciát a pénzügyi, majd gazdasági válság, illetve a recesszió tovább erősítette. A minap csődvédelembe menekült a Tribune Company, az Egyesült Államok egyik legnagyobb médiavállalkozása és második számú lapkiadója.
A nagy televíziós csatornák regionális közvetítési jogain, illetve nagy napilapokon (például: Chicago Tribune) keresztül a Tribune Co. ötből négy amerikai háztartásba jut el, a metropolisokra, New Yorkra, Los Angelesre és Chicagóra, illetve környékükre összpontosítva. Összesen 21 ezer főt alkalmaz, tulajdonosa a Chicago Cubs baseballcsapatnak is.
A többi közt a The Los Angeles Timest is kiadja. Ez az ország negyedik legnagyobb lapja 739 ezres példányszámmal, ami igen messze esik az évtized eleji 1,1 milliótól. A szerkesztőség létszáma a valamikori 1300 fő felére csökkent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.