BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Nem emeljük egyetlen, nem szakszervezeti alkalmazott bérét sem"

Az online megjelenés sem nyitja meg recesszió idején a hirdetők pénztárcáját. Az amerikai sajtó hanyatlása helyenként karcsúsításban vagy a bérek befagyasztásában jelenik meg - de első ízben országos terjesztésű lap is eltűnik már a nyomtatott sajtó palettájáról.

"Tárgy: Feljegyzés Arthurtól. Kedves kollégák! A mélyülő recesszió, illetve az iparágunkat érintő szerkezeti változások továbbra is komoly kihívások elé állítanak bennünket. A hirdetési bevételek mind a nyomtatott lap, mind az online kiadás esetében továbbra is gyengék, 2009-re a pénzügyi kilátások ijesztőek. Ezen okok miatt úgy döntöttünk, hogy a következő évben nem emeljük egyetlen, nem szakszervezeti tag alkalmazott bérét sem... Arthur"

Arthur Sulzberger, a The New York Times kiadója küldte nemrég a szerkesztőség tagjainak a körüzetenet. Pár nappal korábban jelentették be: a Times Company, a NYT kiadója 225 millió dolláros kölcsönt vesz manhattani székházára jelzáloghitel vagy eladás- és visszalízing-szerződés formájában, hogy enyhítsen készpénzgondjain.

A médiacégnek - amely 58 százalékban tulajdonosa az épületnek - két tartalékhitel-konstrukció áll már a rendelkezésére, 400-400 millió dollárig, de ennek felét már lehívta – írja a Népszabadság. Sulzberger kitérő választ adott a kérdésre, hogy megjelenik-e tíz év múlva a lapja nyomtatásban. - Ott a helyünk, ahol az emberek kíváncsiak az információinkra - mondta.

Akárhová is néznek az elemzők: nem az amerikai sajtó éve volt 2008 - a hanyatló tendenciát a pénzügyi, majd gazdasági válság, illetve a recesszió tovább erősítette. A minap csődvédelembe menekült a Tribune Company, az Egyesült Államok egyik legnagyobb médiavállalkozása és második számú lapkiadója.

A nagy televíziós csatornák regionális közvetítési jogain, illetve nagy napilapokon (például: Chicago Tribune) keresztül a Tribune Co. ötből négy amerikai háztartásba jut el, a metropolisokra, New Yorkra, Los Angelesre és Chicagóra, illetve környékükre összpontosítva. Összesen 21 ezer főt alkalmaz, tulajdonosa a Chicago Cubs baseballcsapatnak is.

A többi közt a The Los Angeles Timest is kiadja. Ez az ország negyedik legnagyobb lapja 739 ezres példányszámmal, ami igen messze esik az évtized eleji 1,1 milliótól. A szerkesztőség létszáma a valamikori 1300 fő felére csökkent.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.