Erre kötelezi a társaságokat az elektronikus hírközlési szolgáltatás minőségének a fogyasztók védelmével összefüggő követelményeiről szóló szeptemberi kormányrendelet, amely december 11-től lépett hatályba.
Korábban a szolgáltatók a garantált értékeket csak az általános szerződési feltételeikben adták meg. A garantált sávszélesség az adatoknak az a le- és feltöltési sebessége, amelyet a szolgáltató az előfizetőnél az esetek 80 százalékában garantál. A garantált le- és feltöltési sebesség azonban sok esetben nagyon nagy mértékben eltér az elvi maximumtól, így gyakran előfordul, hogy a fogyasztó csak az elvi maximum alapján választ, és egészen más minőségű szolgáltatást kap, mint amit elvárt volna a hirdetések alapján.
Tavaly a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hat eljárást indított ilyen ügyekben, és összesen 95 millió forint bírságot szabott ki az érintett szolgáltatókra. Az egyik érintett a Magyar Telekom volt, a társaság internetes honlapján arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy egyes díjcsomagjainál akár 4, illetve másoknál akár 8 Mbit/s letöltési sebesség is elérhető. A versenyhivatali eljárás azonban azt állapította meg, hogy nem volt olyan ügyfele, amely a meghirdetett maximális sávszélességértéken tudta volna igénybe venni a szolgáltatást. A GVH szerint a hirdetésekben alkalmazott „akár” és „maximális” kitételek önmagukban nem jelentenek automatikus felmentést a vállalatok számára a jogsértés alól.
A GVH 2007 nyarán kezdte vizsgálni, hogy a UPC a széles sávú internetes csomagjait 2006-ban és 2007-ben megtévesztő módon hirdette-e. Ebben az eljárásban is kiderült, hogy a cég jó néhány reklámja alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére. A GVH vizsgálta az Invitel kommunikációs tevékenységét is. A társaság 2007 nyarán és ugyanezen év őszén ADSL-csomagjait népszerűsítette. A hirdetések vizsgálatakor kiderült, hogy a kampány több hirdetése is megtévesztő volt. Az előbbi két társaság esetében a versenyhivatal bírságot is kiszabott, a Magyar Telekomra összesen 85 millió forintot, a UPC-re 10 milliót, az Invitelnél viszont eltekintett ettől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.