A Bamco a héten ismét elindította a 4-es metró fúrópajzsát - az északi alig kétszáz, a déli száz méterre sincs a megállótól -, amely a Gellért téri állomás peronalagútjáig fog fúrni, aztán ismét leáll. A pihenő alatt kell megépíteni a Gellért téri állomás és a peronalagút belső falazatát, hogy az vízzáró legyen, és megóvja az építkezés miatt megsüllyedt Műegyetem kémiai tanszékének épületét.
A jelenlegi kalkulációk szerint mindezzel februárra végeznek, a szokásos karbantartás után március közepétől áprilisig fúrhatja tovább az alagutat az északi pajzs a Duna alatt. A déli szerkezet április elején indul, és május elején érhet át Pestre.
A szomszédos pesti állomáson, a Fővám térnél a hatóság már korábban engedélyezte a folyó alá benyúló peronalagutak megépítését bányászati módszerrel - erről hónapokig egyeztetett a kivitelező és a beruházó -, az állomás egészére vonatkozó tervek jóváhagyására azonban még várni kell. A szakemberek arra számítanak, hogy a Fővám tér március-áprilisra lesz olyan állapotban, hogy fogadni tudja a fúrópajzsokat.
A BKV-nak és az alagutat fúró konzorciumnak sem mindegy, hogy a szerkezet mikor és meddig jut el. Ha ugyanis a fúrópajzs előbb érne a Fővám térhez, mintsem az fogadni tudná a szerkezeteket, azokat átmenetileg ismét le kellene állítani, erre az időre pedig több százmillió forintot is követelhet a Bamco, álláspénz címén.
Ezzel kapcsolatban a DBR Metró Projekt Igazgatóság a Népszabadságot úgy tájékoztatta: számos okból fordulhat elő kényszerpihenő, amit az alagútépítés vagy a Fővám tér csúszása is okozhat, ezért ezek nem jósolhatók meg előre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.