Ez a fejlemény azután valószínűsíthető, hogy múlt pénteken, a decemberi rendkívüli közgyűlés második felvonásán visszahívták az igazgatóságból Borisz Abramovicsot, az igazgatóság elnökét és Alekszander Abramovics igazgatósági tagot. Mindez formálisan a tulajdonos AirBridge Zrt. (AB) javaslatára történt, ám nagyon nehéz elképzelni, hogy nem ez volt a feltétele a pénzintézetnek.
Nem eldöntött ugyanakkor, hogy a bank vagy valamilyen más befektető kivásárolja-e Borisz Abramovicsnak az AB-ben meglévő 49 százalékos tulajdonrészét is, hogy végképp eltávolítsa a társaságból. (Az AB 51 százaléka Kiss Kálmán volt tábornoké és Költő Magdolnáé.)
A Malév szűkszavú közleménye szerint a főtulajdonos indítványára a közgyűlés felkérte a légitársaság igazgatóságát, hogy vizsgálja meg a tőkerendezés lehetséges módjait, egyebek mellett a tőkeleszállítás és a tőkeemelés lehetőségeit.
Hozzáteszik: a felügyelőbizott-ság összetétele nem változott. Az igazgatóság elnökének és tagjának visszahívása a Malév tulajdonosi struktúrájában nem jelent változást – fűzték hozzá.
A legfontosabb tehát, hogy a Malév privatizációját eddig is finanszírozó orosz fejlesztési bank mennyi pénzt hajlandó betenni a cégbe tőkeemelés útján. A legderűlátóbb számítások szerint is több tízmilliárd forint szükséges ahhoz, hogy a cég a felszínen maradjon, kifizesse tartozásainak egy részét és megszervezhesse jövőjét.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.