"Sem a szokásosnál hidegebb időjárás, sem a gazdasági nehézségek nem tántorítanak el minket attól, hogy Genfet továbbra is a luxusórakészítés városává tegyünk – mondta el a Salon International de la Haute Horlogerie (SIHH) kiállítás igazgatója a Swissinfo portálnak.
A Baume & Mercier kommunikációs igazgatója szerint ugyan lassulás tapasztalható az iparágban, de a piaci szereplők optimisták, az aktivitás pedig megfelelő. A kiállításon tizenhét márka mutatja be új modelljeit, a helyszínen pedig egymást érik a Gucci ruhák. Ugyanakkor a nehézségek miatt a SIHH szervezői is kénytelenek voltak meghúzni a nadrágszíjat: a korábbinál kevesebb estélyt rendeznek.
A tavalyi évhez képest várhatóan 15 százalékkal kevesebben látogatnak el Genfbe, a szervezők elsősorban az amerikai és japán vendégek számában prognosztizál erős csökkenést. A Bernstein Research múlt héten kiadott előrejelzése szerint 2009-ben tíz százalékkal csökken a luxustermékek iránti kereslet, szemben a korábban számított 5-7 százalékkal.
Ezt erősíti meg a Richemont hétfői jelentése is, amely szerint a többek között a Cartier-t és a Mont Blanc-t birtokló óriáscég húsz éve a legnehezebb körülményeket éli meg. A cég szerint az eladások 12 százalékkal csökkentek 2008 utolsó negyedévében.
A svájci óragyártók szövetsége szerint a csökkenés folytatódik, elsősorban az amerikai és japán exportot érinti rosszul a válság. Jean-Daniel Pasche ugyanakkor hozzátette: nem szabad elfelejteni, hogy a visszaesés öt éves felfutás után éri el a svájci óra szakmát, ezért a kivitel még a recesszió után is magas maradhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.