A Médiaunió legfőbb célja olyan közérdekű, társadalmi célú reklámkampányok szervezése és elhelyezése a médiában, illetve reklámhordozó-eszközökön, melyek érzékelhető és mérhető változást érnek el a magyar társadalomban. A kampányok elsősorban a közgondolkodás megváltoztatását célozzák.
A Médiaunió egy naptári évben egy kiválasztott témára fókuszál. Az adott év üzenetét a témapályázatra beérkező ötletekből az Uniót alapító tagok által felkért kuratórium választja ki. Az öttagú kuratórium elnöke Dr Schmidt Mária, tagjai Hankiss Elemér, Kepes András, Novák Péter és Rudolf Péter.
A Médiaunió vezetősége: Geszti Péter reklámszakember, az ARC Kft. képviselője, Gerendai Károly a Sziget főszervezője, az Est Média képviselője, Borókai Gábor a Heti Válasz lapigazgató - főszerkesztője, Fischer András az [origo] vezérigazgatója és Pusztay András az MTV producere, aki egyben e grémium elnöke is.
A Médiaunió tavaly nyáron témapályázatot írt ki, mi legyen a 2009-es kampány vezérmotívuma. A felhívásra majd’ 800 jelölő által beküldött több mint 150 téma érkezett.
2008. szeptember – A 2009-es téma
A beküldött témákból választotta ki a Médiaunió Kuratóriuma a 2009-es év társadalmi célú mega-kampányának üzenetét. A grémium által választott téma az egyéni felelősségvállalás, mely az egészségmegőrzés, a megelőzés népszerűsítésére fókuszál. A Médiaunió ezután pályázatot hirdetett a kampány kreatív munkáinak elkészítésére.
2008. december – Nyert az ACG.HEY
A Médiaunió reklámszakmai zsűrit állított fel a beérkezett pályaművek elbírálására. Az egészségügyi szakma előzetesen megvizsgálta, hogy a pályázók helyesen értelmezték-e a szakmai feladatkiírásban foglaltakat, majd a tényleges kreatív szakmai zsűri tekintette át a pályaműveket. Geszti Péter, Gerendai Károly és Pusztay András a Médiaunió Elnökségi tagjai, valamint Halász Gyula, az ADCH elnöke, továbbá az ADCH két tagja, Szénássy Alex és Tordai Péter a hét ügynökség által beadott pályázati anyagot értékelte. A Médiaunió Elnöksége és szakmai zsűrije az ACG.HEY Reklámügynökség munkáját ítélte a legjobbnak.
2009. A kampány…
…célja
A kampány célja, hogy valódi, mérhető tudatformálást, valamint mozgósítást és aktivizálást érjen el országos szinten. Rövid távú cél, hogy az emberek ismerjék fel az egyéni felelősségüket az egészségük alakulásában és igyekezzenek változtatni a jobbítás érdekében a korábbi, esetlegesen egészségromboló magatartásukon. Hosszú távon a kampány nem kisebb célt tűz ki maga elé, mint hogy társadalmi méretekben érjen el komoly változást. A többlépcsős, egész évben zajló kampányban az üzenetek egymásra épülnek, s a klasszikus reklámfelületeken – melyek összértéke eléri a 6 milliárd forintot - felül ambient és pr megjelenések is erősítik a kampányt, melynek egészségügyi szakmai részét szakértői háttér segíti.
…kiindulási alapja
Közismert, hogy a különböző egészségügyi statisztikák alapján hazánk lakosainak egészségi állapota európai összehasonlításban is kritikus. A lakosság fele túlsúlyos, a születéskor várható átlagos élettartam jóval alacsonyabb, mint a legtöbb EU tagállamban és nem beszélve a daganatos, a szív- érrendszeri és az emésztőrendszeri halálozási mutatókról, melyek alapján viszont kiemelkedünk Uniós tagtársaink közül. Bár tudjuk jól, hogy az egészségtelen életmódnak és a káros szenvedélyeknek súlyos következményei lehetnek, kifogásokkal áltatjuk magunkat és senki sem gondolja, hogy pont vele történhet baj, illetve, hogy felelőssége van személy szerint is.
…üzenetrendszere
Mindig igyekszünk valamilyen kifogást, felmentést találni. Halogatunk, hárítunk, mellébeszélünk. …de még ezt az utolsó doboz cigit elszívom,…de ha leszokom, elhízom, …de én bírom a szeszt, ...de az én szervezetem vasból van, de…de…de…de.
A kampány üzenetrendszere: Kifogásaid teszik tönkre egészségedet, életedet. Kifogásod bármennyi lehet, életed csak egy van. Szabadulj meg a kifogásoktól! Ideje tenni valamit az egészségedért! Évente több tízezer halálos áldozata van az egészségtelen életmódnak hazánkban.
Szlogen: Nincs DE!
…felvezetés
A felvezetés egy bevezető filmmel indul. Blaskó Nikolett,az ACG.HEY Reklámügynökség ügyvezetője elmondta: „A kampány nyitánya során ezért üzenetünket mélyen beágyazzuk a magyar jelenkorba: a káros, önbecsapó mentalitásnak a társadalom egészére gyakorolt hatását, hétköznapi példákon keresztül mutatjuk be, de még nem esik szó az egészségünkről. Rátapintunk korunk neuralgikus pontjaira, jellegzetes szituációkban megmutatva a halogató, kifogásokat kereső magyar embert. A kampány folytatásában a bevezető kommunikáció stílusában, de már konkrétan az egésszségtelen életmódot és az ahhoz kapcsolódó kifogásokat mutatjuk be két filmben. Az egyik a káros szenvedélyek témakörével (alkohol, dohányzás) foglalkozik, a másik az egészségtelen táplálkozásra és a mozgáshiányra fókuszál. Az első kommunikációs fázis lezárásaként egy nagyszabású, kollektív akció keretében, együttes erővel segítünk lerombolni a káros gondolatokat, megszabadulunk kifogásainktól. Tiszta lapot teremtünk egy egészségtudatosabb életmód megalapozásához.”
…folytatás
Pusztay Andrástól, a Médiaunió elnökétől a későbbi kampány szakaszokról megtudtuk: „Miután a káros gondolkodásmódot leromboltuk, új, pozitív attitűdöket, konkrét cselekvésmintákat mutatunk be. Azzal ösztönözzük a kitartást, hogy a jutalmazásra helyezzük a hangsúlyt: az elhatározások, az életmódváltás, pozitiv rövid és hosszabb távú eredményeit emeljük ki.”
A Médiaunióban és a kampányban szinte mindenki pro bono dolgozik. Az iroda működtetését a klubtagok fizetik s a kampány során felmerült szükséges gyártási költségeket a támogatók önzetlen segítségével finanszírozzák. A 2009-es kampány fő támogatója a Pfizer Hungary, támogatója az OMRON.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.