Ötszáz magyart kérdeztek meg interneten, a válaszokból kiderült, hogy a fogyókúrázók 16 százaléka próbálkozik diétás tablettákkal és italkeverékekkel, miközben hasonló körben az európai átlag 6 százalék. Az orvos által felírt gyógyszer viszonylag kedvelt és ismert eszköz a diétázók között, mert a megkérdezettek 7 százaléka említi, míg földrészünk átlaga 3 százalék - számol be a hvg.hu az MTI alapján.
Az egészségesebben étkezni kívánó magyarok közül legtöbben a csokoládé, a cukor és a zsíros ételek fogyasztását korlátozzák. A diéták népszerű formája, hogy ugyanazt eszik a megkérdezettek, csak kevesebbet, mint eddig. Sokan esküsznek a frissebb, kevésbé feldolgozott élelmiszerek vásárlására. Az Atkins-diéta ismert, de csak a megkérdezettek 2-3 százaléka választotta ezt, mint követendő módszert - derül ki az amerikai piackutató, információs és médiavállalatnak a felméréséből. Bár saját elmondásuk szerint a magyarok 93 százaléka végez testmozgást, a magyarok általában ritkán mozognak. Minden harmadik szokott sétálni, minden tizedik tornászni. A futók vagy kocogók aránya 8, a csapatsportot űzőké és az aerobikozóké 6-6 százalék. Az úszást, jógát, teniszezést, pingpongozást, tollaslabdázást és a squash-t 4-4 százalék nevezte meg. A nemzetközi kitekintésben jelentősen túlsúlyosnak a spanyolok, a hollandok és a belgák mondták magukat.
A megkérdezés időpontjában a legtöbb fogyókúrázót Görögországban, Franciaországban, Írországban és Spanyolországban tárta fel a kutatás. Azok közül, akik diétáznak, 68 százalékuk a csokoládéról és a cukorról mond le. Sportolni leggyakrabban a dánok, a svédek és az írek szoktak. Sétálni leginkább az írek, a finnek és az angolok mennek. A futás a németek, a dánok és az olaszok körében a legkedveltebb. A tornát legnagyobb arányban a norvégok, a hollandok és portugálok szeretik. Úszásban a csehek és a németek vezetnek, aerobikban a lengyelek vezetnek a csehek és a magyarok előtt.
A Nielsen online megkérdezéssel készült felmérése a testsúlyról és a fogyókúrázásról a világon a legnagyobb ilyen jellegű kutatás: 2008 őszén öt világrész 52 országában, 26 200 rendszeres internetezőt kérdeztek meg, Magyarországon ötszázat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.