Az ügy felperesét, egy benzinkút tulajdonosát, a fogyasztóvédelmi felügyelőség bírságolta meg, mert megállapítása szerint a töltőállomás területén üzemelő shopban törvényellenes dohányreklámozás folyt. A cigarettás pultok fölött ugyanis dohányhirdetést találtak. Az érdekelt vitatta a bírság jogosságát. Állította, hogy magatartása jogszerű volt, a reklámozás közvetlenül az eladás helyén és nem az üzlethelyiségen kívül történt, továbbá nem önmagában egy márkanevet jelenített meg, hanem a termék egyéb tulajdonságait és fontos vonásait is bemutatta.
A közzétett feliratok egyértelműen az áru jellemzőinek minősülnek, hiszen valamennyi dohánygyár színekkel jelzi, hogy a cigaretta mennyire erős, illetve gyenge, azaz mennyi kátrányt tartalmaz – érvelt a cég a bíróság előtt. Keresetét azonban elutasította az igazságszolgáltató fórum. Hivatkozott a törvényre, miszerint tilos a dohányáru reklámja.
Ezalól kivétel lehet az eladás helyén való bemutatás és árfeltüntetés, ami csak akkor jogszerű, ha a két feltételt együttesen jelenítik meg. A bíróság megítélése szerint azonban a reklámozott dohánytermékeket megkülönböztető Gold, Silver, Blue feliratok semmiféle információt nem adtak az áruk minőségére, összetételére, tulajdonságaira vonatkozóan. Így a kihelyezett tábla nem tekinthető árubemutatásnak.
A felperes az LB-hez fordult felülvizsgálatért. Kitartott a mellett, hogy eljárása nem sértett jogszabályt. Úgy vélekedett: a reklámtilalom alóli mentességet a törvény akkor is biztosítja, ha a megkövetelt két feltételt külön-külön alkalmazzák. Az LB rámutatott: 2002. január 1-jétől a dohányáruk reklámozása teljes körűen tilos.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.