A PricewaterhouseCoopers LLP interaktív reklám irodájának most nyilvánosságra hozott adatai szerint 2008 negyedik negyedévében a webes reklámok összesen 6,1 milliárd dollárt hoztak, ez 3 százalékos emelkedést jelent az előző év hasonló időszakához képest – közli az AP.
A 2007 utolsó negyedévi adatok a korábbi évhez képest 24 százalékos emelkedést hoztak, tehát a válság erősen érezteti hatását a webes reklám piacán is. Az ágazat legnagyobb, keresésen alapú reklámokból álló szegmense 13 százalékos növekedést könyvelhetett el, míg a display reklámok piaca 4 százalékot zsugorodott. A hírügynökség által megkérdezett elemzők egyöntetűen úgy vélték: az eredmény figyelemreméltó, tekintve, hogy olyan szektorról van szó, amely a válság ideje alatt válik éretté.
A teljes évet tekintve az amerikai reklámbevételek kicsivel kevesebb mint 11 százalékot erősítettek. Bár egyelőre nem szakítanak nagy szeletet a webes reklám tortából, kétszeresére növekedett a videómegosztó portálok anyagai elé illesztett videóreklámok bevétele. A brit ZenithOptimedia mérései szerint a teljes, reklámra fordított költség 10 százalékát költötték el az internetes hirdetési piacon, ez 1,4 százalékos emelkedést jelent az előző évhez képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.