Lengyel sajtóértesülések szerint ha nem távozik önként, mindenképpen elbocsátották volna, ugyanis a társaság már gigantikus, 600 millió zloty (1 zloty = 66 forint) veszteséget halmozott fel a vezetése alatt.
Baljós előjelek már február elején voltak: a céget leginkább az viselte meg, hogy a tengerentúli járatain januárban csupán a tervezett foglalások 40 százalékát produkálták, míg a hazai piacon is csak 70 százalékos volt a teljesítmény. A statisztikák szerint 2008 első 11 hónapjában 6,5 százalékos visszaesést tapasztaltak az utazók számában az előző évhez képest. Emellett közel 300 millió zloty veszteséget könyvelhetett el a cég a tavalyi üzemanyag-szerződések kapcsán is.
A piacot jól ismerők már akkor a LOT csődjét jelezték előre, a helyzetet egyenesen drámainak ítélték. A légitársaság megmentését kizárólag a privatizációban látták a szakértők, de a komolyabb érdeklődést mutató Lufthansa is a vétel elhalasztását jelentette be. A történtek miatt a LOT korábbi terve, hogy a közeljövőben a tőzsdére lép, teljesen valószínűtlennek tűnik.
A légitársaság pénzügyeinek rendbetételére több megoldás is kínálkozik. Egy légiközlekedési szaklap főszerkesztője, Grzegorz Sobczak szerint az is elképzelhető, hogy az összes adósságot a LOT egyik leányvállalatába helyezik át, majd ott jelentenek csődöt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.