A mobiltelefon-használat nő, a fogyasztói árak pedig csökkennek – olvasható a bizottsági jelentésben. Eszerint az európai távközlési ágazat ellenáll a gazdasági lassulásnak.
Tavaly az Európai Unió lakosságára vetített 119 százalékos mobiltelefon-elterjedtséggel (ami 7 százalékpontos emelkedést jelent 2007-hez képest) Európa az Egyesült Államokat (87%) és Japánt (84%) megelőzve világelső volt a mobiltelefon-szolgáltatásokban.
A gazdasági válság ellenére az EU GDP-jének mintegy 3 százalékát kitevő távközlési ágazat 2008-ban tovább nőtt, bevételei meghaladták a 300 milliárd eurót, ami 1,3 százalékos növekedést jelent 2007-hez képest, meghaladva a gazdaság többi területének (mindössze 1 százalékos) növekedését. Az ágazat versenyképessége a fogyasztóknak a legelőnyösebb, mivel ők kevesebbet fizetnek és jobb árérték-arányú szolgáltatást kapnak.
Mára már a fogyasztók 75 százaléka rendelkezik legalább 2 megabites internetkapcsolattal (ami lehetővé teszi például az interneten keresztüli televíziózást). A Bizottság jelentése azonban felhívja a figyelmet arra is, hogy jobb európai koordináció híján a nemzeti szabályozások következetlensége alááshatja az egységes távközlési piac előnyeit.
„Európa világelső a mobilkommunikáció terén, mivel egyre többen használnak mobiltelefont és mobil-széles sávú szolgáltatásokat. A világgazdasági válság ellenére az európai fogyasztók minden eddiginél többet kommunikálnak telefonon és az interneten keresztül. Ez jó hír egy olyan ágazat számára, amely segíthet Európának a visszaesés leküzdésében” – mondta Viviane Reding, az EU távközlési biztosa.
„Mégsem ülhetünk a babérjainkon. Meg kell erősítenünk a nemzeti távközlési felügyeletek függetlenségét. Tisztességesebb verseny kell a vezetékes és a mobilszolgáltatók között. Végezetül meg kell akadályoznunk az EU előírásainak megkerülését. Különösen az aggaszt, hogy sok tagállam külön utat követ a nagysebességű internethálózattal kapcsolatban.” – mondta Reding.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.