A legnagyobb hazai távközlési csoport vezetője szerint azonban több kitörési pont is segítheti a kedvezőtlen üzleti trendek megfordítását. Jó lehetőségeket lát a további akvizíciókban, de többletbevételt ígér a márkaátszervezés nyomán a kombinált csomagok meg-jelenése is.
Christopher Mattheisen a Világgazdaságnak adott interjújában elmondta: ma senki nem tudja megmondani, milyen hosszú és főleg milyen mély válságra számíthatunk, így a korábbi években megszokottnál jóval nehezebb előre tervezni.
Az viszont az elnök-vezérigazgató szerint már érezhető, hogy mind a céges, mind a magán-előfizetői kör költségtakarékos lépéseket tesz. A telefonhasználat visszafogása már a mobilpiacon is megfigyelhető, a széles sávú internetpiac fejlődése is lelassult, de a legnagyobb nyomást a vezetékes piacon érezzük meg. Emiatt az idén is árbevétel-csökkenéssel számolnak, ennek mértékét azonban nem tesszük egy százaléknál többre.
A Magyar Telekom vezére leszögezte: az üzletágak és a márkák múlt évi átszervezése arról is szólt, hogy a jövőben más szemszögből figyeljék meg az előfizetőket. Mint mondta, az ügyfél-konszolidáció révén most már jobban látják, kik milyen szolgáltatást nem vásárolnak még tőlünk, így még több ajánlatot tehetünk nekik. Emellett a másik kitörési lehetőség az akvizíciós bővülés. Mattheisen elmondta: cégfelvásárlási szándékaikat a mostani helyzetben sem adták fel, sőt úgy gondolják – főleg a hazai piacon –, éppen most megfelelő az időzítés. Itthon mindenekelőtt a kábeltelevíziós, az informatikai (IT), illetve a tartalomszolgáltatói körben vizsgálódnak alaposabban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.