A Nikkei úgy véli, a japán fogyasztók jelentősen alacsonyabb összegeket áldoznak elektronikai termékekre, mint korábban. Az Okasan Securities elemzője pedig az AP-nek úgy nyilatkozott: a kevésbé ismert kínai márkák kezdenek előtérbe kerülni. Így az olyan, világszerte népszerű, de Japánban eddig jelentéktelen márkák, mint az AsusTek vagy a Haier egyre nagyobb piacot szereznek.
A Dentsu Communication Institute internetes megkérdezéseiből kiderült: a nyolcvanas éves luxuslázát végig élő japán fogyasztók ma már sokkal nagyobb figyelmet fordítanak az árra. Ennek tudható be, hogy a Wal-Mart japán üzleteiben ma már naponta tíz Haier mosógépet visznek el, Panasonicból viszont havonta egyet-kettőt. A kínai márka népszerűségét mutatja az is, hogy a Haier hűtőszekrény felkerült a Nikkei Market Index legkedveltebb áruk listájára.
A BCN felmérései a laptopok terén is hasonló eredményt hoztak: a tíz legkedveltebb termék közül hatot külföldi gyártó jegyez. Előkelő helyen szerepel a tajvani Acer és az AsusTek, a kínai Lenovo, az amerikai Dell és az Apple is. A Gfk japán központjának adatai szerint az alacsonyabb teljesítményű laptopok 77 százalékát a tajvani gyártók adják el Japánban. A hazai vállalatok az asztali számítógépek, a felsőkategóriás laptopok és az óriástelevíziók piacát uralják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.