BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyíregyházáról Záhonyra vonattal 160 kilométerrel!

Elkészült a Közlekedési Operatív Program Záhony térségére vonatkozó vasúti infrastruktúra fejlesztési terve.

A kivitelezési pályázatok meghirdetéséhez szükséges terveket a MÁV Tervező Intézet készítette el, melyet a megrendelő MÁV Zrt. elfogadott és jóváhagyott, írja közelményébena MÁV. A záhonyi térség komplex gazdaságfejlesztési programja a Kormány döntése alapján az Új Magyarország Fejlesztési Terv több operatív programjának támogatásával, valamint a Magyar Köztársaság költségvetéséből biztosított társfinanszírozással jöhet létre.

A projekt részeként megvalósul az árufuvarozási határátmenetet biztosító széles és normál nyomtávú gerinchálózat fejlesztése, valamint az árufuvarozási és logisztikai kapacitásokat kiszolgáló vontatóvágány hálózat felújítása. A vasúti átrakó körzet összesen 150 kilométer hosszú széles- és fonódott vágányhálózatából 34 kilométer vágányt újítanak fel, várhatóan 2010. december 31-re.

Az előkészítést a MÁV Zrt. fogja össze, a kivitelezést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A MÁV már elkezdte a munkát, az engedélyezési és kiviteli tervek, továbbá a tenderdokumentáció elkészítését, valamint a szükséges hozzájárulások és hatósági (építési) engedélyek beszerzését. Ezen előkészítő munkák során figyelembe kellett venni a projekt összetettségét, mivel a kivitelezés az alábbi két részben valósul meg:

A)
 Pályaépítés, I. ütem: - Záhony - Tuzsér - Tuzsér – Eperjeske-rendező pu. - Eperjeske rendező pu. – Tornyospálca átrakó vonalszakasz

B) Pályaépítés II. ütem: - Záhony országhatár – Záhony vonalszakasz, - Tuzsér – Komoró vonalszakasz, - Eperjeske-rendező pu. – Eperjeske országhatár vonalszakasz a rendező és a fogadó pályaudvarok kijelölt vágányaival, - Záhony – Eperjeske-rendező pu. delta vonalszakasz, - Komoró állomás és az egyéb hatósági engedélyköteles részek (biztosítóberendezési munkák).

Mivel a kivitelezési pályázatok meghirdetéséhez szükséges tervek elkészítése egyszerre történik, csak többszöri egyeztetés után vált véglegessé a pontos műszaki tartalom. Ezek alapján végezte el a tervezést a MÁV Tervező Intézet (MÁVTI) Kft. Az elkészült tervdokumentációt a tervező már leszállította a MÁV Zrt.-nek, mely tervek illeszkednek a későbbiekben átépítendő Nyíregyháza-Záhony normál nyomközű nemzetközi törzshálózati 160 km/h sebességre történő átépítésének terveihez is.

Az elkészült terveket a vasúttársaság jóváhagyta, jelenleg a hatósági engedélyezési eljárás zajlik. Mindkét projekt kivitelezőjének és a lebonyolítás ellenőrzését végző vállalkozóinak kiválasztása közbeszerzési eljárás keretében történik, mely felhívásokat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. teszi közzé. Ugyancsak az előkészítés része a tájékoztatás, mely egyaránt kiterjed a szomszédos, és egyben a felújítás során érintett Ukrán Vasúttársaságra, valamint a környéken élő lakosság informálására.

A széles nyomközű pálya felújítása során várhatóan hosszabb (1,5-2 hónapos) vágányzár is szükségessé válik a jelenlegi bátyui határátmenetben. Ezért a MÁV Zrt. munkatársai a Csap-Záhony közötti széles nyomtávon történő forgalom ez idő alatti zökkenőmentes lebonyolítása érdekében az Ukrán Vasutak képviselőivel tárgyalásokat kezdtek. A felújításban érintett települések lakóihoz (Záhony, Tuzsér, Komoró, Tornyospálca, Fényeslitke) a vasúttársaság tájékoztató kiadványt juttatott el, továbbá a projekt előkészítéséről, a feladatok állásáról, a beruházás és a kapcsolódó lehetőségek kialakításáról a MÁV Zrt. a Regionális Fejlesztési Hivatal és a tervező bevonásával lakossági fórumot tart.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.