BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

AAM: évente átlagosan 25 százalékos növekedés

Az AAM Tanácsadó Zrt. stratégiai célja szerint 2015-ig évente átlagosan 25 százalékkal növeli árbevételét, a vállalat a tervek szerint forgalma és alkalmazottai számát, illetve piacrészesedését tekintve hat év múlva az egyik legnagyobb tanácsadó cég lesz a régióban.

Szűcs Zoltán, a cég vezérigazgatója az MTI-nek elmondta, hogy tavaly 15 százalékkal, 4,5 milliárd forintra nőtt a bevételük, míg az idén legalább 20, de inkább 25 százalékos növekedés a cél.

A vállalatcsoport folyamatosan nyereséges, az adózás előtti eredmény a bevételhez viszonyítva átlagosan 10-15 százalékos.

A 200 alkalmazottat foglalkoztató, 1994-ben alapított cég a 2015-ig szóló jövőképet 2006-ban alakította ki, ami három részből tevődik össze. A vezérigazgató szerint az első szakasz tervei teljesültek, s azt reméli, hogy a következő három éves szakasz is hasonlóan sikeres lesz.

A vállalat a magyar, meglehetősen osztott tanácsadói piacon jelenleg 3-3,5 százalékos részesedéssel rendelkezik, amivel a tisztán tanácsadói piacon a három legnagyobb egyike. Igaz, globális riválisaival ellentétben a társaság nem foglalkozik például adó- és hr-tanácsadással.

Szűcs Zoltán a tanácsadói piacról elmondta, hogy a Központi Statisztikai Hivatal által 520 milliárd forintosra becsült üzletviteli tanácsadási piacon a 20. legnagyobb cégnek már csak 100 millió forintos bevétele van. Úgy vélte, a piacon nagyon nagyok lehetnek az átfedések, egy tételt több cég is szerepeltethet kimutatásaiban, s valószínűleg az is igaz, hogy az 520 milliárdos értéknél a tisztán tanácsadói piac jóval kisebb.

Az AAM eddig összesen 11 országban nyert el tanácsadói projekteket. A számára legnagyobb piacnak számító közép-kelet-európai régióban, azon belül Romániában már irodát is nyitott, amit a tervek szerint egy zágrábi és egy szófiai érdekeltség követ. A társaságnak jelenleg 30 külföldi alkalmazottja van. Az elképzelések szerint 2015-re már 10 országban lesz irodája az AAM-nek.

A csoport stratégiai elképzelése szerint a mostani erőteljes terjeszkedés lépéselőnyt jelenthet majd az AAM számára a válság elmúltával.

Szűcs Zoltán a terjeszkedéssel összefüggésben elmondta, a román piac tanácsadói szektora fejletlenebb, mint a magyar, s ezért ott sokkal nagyobb növekedésre van kilátásuk. S bár ma még a cégcsoport bevételeinek kétharmada a magyar piacról származik, a várakozások szerint 2011-ben a fele már külföldről folyik be.

A cég bevételeinek fele az üzleti, másik fele pedig az államigazgatási szektorból keletkezik. Ez utóbbiból a társaság az időnként nyilvánosságra kerülő anomáliák ellenére sem vonul ki azért, mert továbbra is nagy üzleti potenciállal bíró területnek tartja.

Az AAM-nek hét magyar magánszemély a tulajdonosa, a legnagyobb tulajdonrész 50 százalék feletti, a legkisebb pedig meghaladja a 4 százalékot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.