Az előző hónapokhoz hasonlóan rossz volt a március az autóipar számára: a legtöbb gyártó továbbra is meredeken csökkenő trendről számolt be. A BMW tavaly márciushoz képest 20,7 százalékos, a GM 18,4 százalékos, a Daimler 14,5 százalékos, a Renault 9,2 százalékos, a Toyota 9 százalékos, a Peugeot 8,3 százalékos, míg a Ford 8 százalékos csökkenésről számolt be év per év alapon, a Calyon Bank elemzése szerint.
Nyugat-Európában márciusban összesen 8 százalékos csökkenés volt az autóeladásokban év per év alapon, a bevezetett intézkedések - például roncsprémium, három extra munkanap – ellenére. A legnagyobb csökkenést Spanyolországban és az Egyesült Királyságban regisztrálták márciusban, itt 38,7 százalékkal, illetve 30,5 százalékkal estek az eladások év per év alapon.
Emelkedést regisztráltak viszont Franciaországban és Olaszországban, márciusban itt 8 illetve 0,2 százalékkal több autót adtak el tavaly márciushoz képest. Németországban nagyot ugrott az eladási mutató márciusban, a 2500 eurós kormányzati intézkedésnek, a roncsprémiumnak köszönhetően. Év per év alapon 40 százalékos emelkedést regisztráltak, ami az idei összesített eladásokat is 18 százalékkal emelte meg.
Christophe Boulanger, a Calyon Bank autópiaci elemzője szerint a 2009 végéig meghosszabbított, és összesen 2 millió roncsautóra kibővített német kezdeményezés a kereseti oldalon nagy nyomást eredményezett, amely csak késlelteti a kereslet csökkenését, hiszen előrehozott vásárlásokat generál.
Az intézkedés azonban nem szünteti meg a kereslet csökkenését, ami a következő negyedévben okoz majd nagy esést az értékesítésben. Komoly negatív hatással lehet még a szektorra az emelkedő munkanélküliség, a csökkenő fogyasztói bizalom és az új autóhitel-feltételek szigoródása. Christophe Boulanger szerint a gazdaságélénkítő csomagok az év második felében valószínűleg nem lesznek még pozitív hatással a fogyasztók magatartására.
Ennek tükrében a Calyon Bank elemzői úgy látják, hogy Európában a második negyedévben 20 százalékos és az Egyesült Államokban 40 százalékos csökkenés várható év per év alapon, míg az esztendő egészére Európára 13 százalékos, az USA-ra pedig 18 százalékos visszaesést prognosztizálnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.