BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az autócsere program tovább tolja a problémát, de nem oldja meg - véli a Calyon

Továbbra is komoly visszaesést várnak az autóiparban a Calyon Bank elemzői: a szakértők szerint idén az Egyesült Államokban 18 százalékos, Nyugat-Európában pedig 13 százalékos visszaeséssel lehet számolni. Márciusban a legtöbb gyártó az előzőekhez hasonló csökkenésről számolt be, de vannak üdítő kivételek is, a Fiat például közel 15 százalékkal növelte termelését.

Az előző hónapokhoz hasonlóan rossz volt a március az autóipar számára: a legtöbb gyártó továbbra is meredeken csökkenő trendről számolt be. A BMW tavaly márciushoz képest 20,7 százalékos, a GM 18,4 százalékos, a Daimler 14,5 százalékos, a Renault 9,2 százalékos, a Toyota 9 százalékos, a Peugeot 8,3 százalékos, míg a Ford 8 százalékos csökkenésről számolt be év per év alapon, a Calyon Bank elemzése szerint.

Nyugat-Európában márciusban összesen 8 százalékos csökkenés volt az autóeladásokban év per év alapon, a bevezetett intézkedések - például roncsprémium, három extra munkanap – ellenére. A legnagyobb csökkenést Spanyolországban és az Egyesült Királyságban regisztrálták márciusban, itt 38,7 százalékkal, illetve 30,5 százalékkal estek az eladások év per év alapon.

Emelkedést regisztráltak viszont Franciaországban és Olaszországban, márciusban itt 8 illetve 0,2 százalékkal több autót adtak el tavaly márciushoz képest. Németországban nagyot ugrott az eladási mutató márciusban, a 2500 eurós kormányzati intézkedésnek, a roncsprémiumnak köszönhetően. Év per év alapon 40 százalékos emelkedést regisztráltak, ami az idei összesített eladásokat is 18 százalékkal emelte meg.

Christophe Boulanger, a Calyon Bank autópiaci elemzője szerint a 2009 végéig meghosszabbított, és összesen 2 millió roncsautóra kibővített német kezdeményezés a kereseti oldalon nagy nyomást eredményezett, amely csak késlelteti a kereslet csökkenését, hiszen előrehozott vásárlásokat generál.

Az intézkedés azonban nem szünteti meg a kereslet csökkenését, ami a következő negyedévben okoz majd nagy esést az értékesítésben. Komoly negatív hatással lehet még a szektorra az emelkedő munkanélküliség, a csökkenő fogyasztói bizalom és az új autóhitel-feltételek szigoródása. Christophe Boulanger szerint a gazdaságélénkítő csomagok az év második felében valószínűleg nem lesznek még pozitív hatással a fogyasztók magatartására.

Ennek tükrében a Calyon Bank elemzői úgy látják, hogy Európában a második negyedévben 20 százalékos és az Egyesült Államokban 40 százalékos csökkenés várható év per év alapon, míg az esztendő egészére Európára 13 százalékos, az USA-ra pedig 18 százalékos visszaesést prognosztizálnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.