BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Túlkozmetikázott reklámok

Sem a RoC sem a Nivea nem ránctalanít, fiatalít, ahogy a reklámokból remélheti a fogyasztó.

A Johnson&Johnson Kft. és a Beiersdorf Kft. hirdetéseikben biztos hatást ígértek, ám állításaikat még a saját kutatási eredményeik sem támasztották alá. Emiatt a két multinacionális kozmetikai vállalkozás hazai érdekeltségére összesen 180 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal.

A Johnson&Johnson Kft. több termékéről is a fogyasztók megtévesztésére alkalmas megállapításokat tett közzé. RoC CompleteLift termékcsaládot népszerűsítő reklámjaiban például kedvező változást ígért az arckontúrban, a Retin-Ox+ használatával pedig fiatalabb arcbőrt. A GVH nem látta igazoltnak az állításokat és70 millió forint bírságot szabott ki a cégre.

Hasonló jogsértések miatt marasztalta el a GVH a Beiersdorf Kft-t is. A Nivea Visage Q10 Plus ránctalanító termékcsalád például a hirdetések szerint bizonyíthatóan megelőzi az új ráncok keletkezését. A versenyhatóság által felkért külső szakértő azonban megállapította: a termék nem akadályozza meg a ráncok kialakulását.

A Beiersdorf az Eucerin termékcsaládot népszerűsítve több esetben gyógyhatást tulajdonított a készítményeknek. Kozmetikai termékek esetén ilyen kijelentések nem alkalmazhatók. A GVH a céget 110 millió forintra bírságolta.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.