A Johnson&Johnson Kft. és a Beiersdorf Kft. hirdetéseikben biztos hatást ígértek, ám állításaikat még a saját kutatási eredményeik sem támasztották alá. Emiatt a két multinacionális kozmetikai vállalkozás hazai érdekeltségére összesen 180 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal.
A Johnson&Johnson Kft. több termékéről is a fogyasztók megtévesztésére alkalmas megállapításokat tett közzé. RoC CompleteLift termékcsaládot népszerűsítő reklámjaiban például kedvező változást ígért az arckontúrban, a Retin-Ox+ használatával pedig fiatalabb arcbőrt. A GVH nem látta igazoltnak az állításokat és70 millió forint bírságot szabott ki a cégre.
Hasonló jogsértések miatt marasztalta el a GVH a Beiersdorf Kft-t is. A Nivea Visage Q10 Plus ránctalanító termékcsalád például a hirdetések szerint bizonyíthatóan megelőzi az új ráncok keletkezését. A versenyhatóság által felkért külső szakértő azonban megállapította: a termék nem akadályozza meg a ráncok kialakulását.
A Beiersdorf az Eucerin termékcsaládot népszerűsítve több esetben gyógyhatást tulajdonított a készítményeknek. Kozmetikai termékek esetén ilyen kijelentések nem alkalmazhatók. A GVH a céget 110 millió forintra bírságolta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.