Tavaly 40 százalékkal növelte árbevételét és eredményét is a CER Zrt., miközben a 2007-es, 1,1 millió tonnás szállított mennyiséget 2008-ban 1,5 millió tonnára növelte, válaszolt lapunknak Kukely Márton vezérigazgató-helyettes, de érték adatokat nem közölt. Jól indult a CER-nek 2009 is, hetente 15-20 százalékkal több árut szállít, mint tavaly. Nem kizárt, hogy tulajdonosai erre alapozva az idei, 1,5-1,6 millió tonnás tervszámokat 1,7-1,8 millió tonnára emelik. (Ez múlhat egy, még folyamatban lévő nagy tender eredményén is.) A CER 2009-es fuvardíjai változatlanok. "Értelmes keretek között tudtuk tartani beszállítóink áremelési törekvését, mi pedig nem nagyon erőltettük az emelést", mondta Kukely Márton.
Ám csökkenteni sem tudott a társaság versenypozíciói javítása érdekében, mondván a vasúti teherszállítás nagyon eszközigényes. A cégnek négy saját dízelmozdonya van, folyamatosan tárgyal újak beszerzéséről is, de elégedett a MÁV-Trakciótól való mozdonybérléssel is. Emellett a megbízói tulajdonában lévő, illetve bérelt gabonaszállító és tartályos teherkocsikkal dolgozik.
A szakember szerint a riválisok is hasonló úton járnak: nyilvánvaló ugyanis, hogy piaci pozícióikat csak eszközfejlesztéssel tarthatják meg, s hogy a piac hektikussága miatt rövid- és középtávon erre a bérlés a kézenfekvő megoldás. A CER Zrt. és az új, RCA hátterű MÁV Cargo egyelőre nem ütközött a piacon, de később erőpróbára kényszerítheti őket egyes gabona-, illetve folyékony szénhidrogén szállítmányok megszerzése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.