A General Motors eddig 15,4 milliárd dollárnyi állami támogatást kapott, elsősorban azért, hogy fenntartson mintegy 90 ezer munkahelyet az Egyesült Államokban. A cég, amely újabb 11,6 milliárd dollár forrást igényelt, június elsejéig mutatja be restrukturálási terveit Washingtonnak
Szerdán a Shanghai Securities News és más kínai sajtótermékek arról számoltak be, hogy a GM két éven belül megkezdi Kínában gyártott autói importálását, 2014-re 50 ezer fölé emelve ezzel az amerikai eladásokat – számol be az AP.
A cég szóvivője nem kommentálta a hírt, a United Auto Workers viszont felháborodottan tiltakozott a lehetőség ellen. "A GM-nek nem arra kellene használnia az adófizetők pénzét, hogy más országokba szervezze ki a termelést" – szögezte le Alan Reuther szakszervezeti vezető a kormányzatnak írt levelében.
A Berkley munkaügyekre szakosodó professzora a hírügynökségnek úgy nyilatkozott: a termelés tengerentúlra helyezése politikai gondot okozhat a GM-nek. Harley Shaiken szerint a vállalat kettős szorításban van, hiszen egyrészt csökkentenie kell az előállítási költségeket (ennek egyik eszköze a kiszervezés), másrészt az amerikai adófizetők pénzét használja fel arra, hogy külföldön gyártson.
A General Motors állítja: az Amerikában gyártott és eladott autók aránya nem változik meg. Jelenleg az összes eladás 67 százalékát teszik ki a hazai autók, a cég tervei szerint ez az arány mindössze 1 százalékkal csökken 2014-ig.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.