Száz lakosból 36-nak nincs tapasztalata vagy nem foglal állást, 27 inkább nem bízik bennük, míg 37 inkább bízik a homeopátiás készítményekben. A homeopátiás készítmények piaca évről évre dinamikusan fejlődik és a fiatalok körében egyre elfogadottabb gyógymódnak számít, ugyanakkor a lakosság nagy része még nem rendelkezik tapasztalattal és hozzáállása is semleges – derül ki a Szinapszis Kft. legújabb, a WEBBeteg.hu egészségportál kérésére készített felméréséből.
Hazánkban jelenleg több mint 50 féle homeopátiás készítmény érhető el. A termékek között zömében megfázás elleni szereket, nyugtatókat, fájdalomcsillapítókat lehet találni. A forgalomban lévő homeopátiás készítmények egy része nem csak gyógyszertárakban érhető el. A forgalmi adatokat elemezve kiderül, hogy míg az 1990-es évek elején az eladott dobozszám mindössze ezer körül mozgott, addig a 2008-as év forgalma alig maradt el a másfél millió eladott doboztól. Sokatmondó adat, hogy az idei év márciusában közel 240 ezer dobozt vásároltak meg a különböző homeopátiás készítményekből. Termelői értéket vizsgálva is szembetűnő a növekedés: a 2008-as forgalom több mint hétszerese a 2000 évben eladott mennyiségnek.
Összességében elmondható, hogy a lakosság jelentős része nem használt még homeopátiás készítményt, és nem is akar véleményt alkotni róluk. Száz lakosból 36-nak nincs tapasztalata és/vagy nem foglal állást, 27 inkább nem bízik bennük, míg 37 inkább bízik a homeopátiás készítményekben.
Míg nemek tekintetében nem tapasztalható szignifikáns különbség a válaszok között, addig az életkor tekintetében megállapítható, hogy a fiatal, felsőfokú képzettséggel rendelkezők között a legmagasabb azok aránya, akik tapasztalattal bírnak a készítményeket illetően, illetve pozitívan vélekednek a homeopátiás szerekről.
Az eddigi kutatási tapasztalatok alapján kijelenthető, hogy a háziorvosok többsége is inkább pozitívan vélekedik a homeopátiás szerekről, azonban nagyobb részük gondolja úgy, hogy a gyógyszeres kezelés kiegészítő terápiájaként működhetnek sikeresen ezen készítmények.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.