Steinbrück azt követően nyilatkozott, hogy a német kormány képviselői a kancellári hivatalban több órán át tárgyaltak a Magna és az Opel amerikai anyavállalata, a General Motors (GM) képviselőivel, valamint magas rangú amerikai kormányzati tisztségviselőkkel az ügyről.
Az Opel a General Motors súlyos pénzügyi válsága miatt került csőd közeli helyzetbe.
Steinbrück elmondta, hogy a szombatra virradóra jóváhagyott megoldás három pilléren nyugszik. Az első a GM és a Magna közötti közvetlen megállapodás, a második egy ideiglenes vagyonkezelő megoldás az Opel számára, a harmadik pedig a német kormány által az Opel fennmaradása érdekében nyújtandó 1,5 milliárd eurós áthidaló hitel. Jóllehet formálisan a GM dönt európai tevékenységének átadásáról - a SAAB autógyárat kivéve -, az áthidaló hitel, illetve a várhatóan több milliárd euró értékű hitelgarancia vállalása miatt a német kormány kulcsszereplő az ügyben.
A Magna ajánlatából korábban kiszivárgott, hogy az orosz Szberbank pénzügyi támogatásával és a GAZ orosz autógyárral partnerségben venné meg az Opelt. A GM teljesíthetetlennek tartott követelései miatt pénteken visszalépett az Opel megvételétől a másik még versenyben lévő lehetséges befektető, az olasz Fiat autógyár.
Korábban a belgiumi bejegyzésű RHJ International holding is ajánlatott tett az Opel átvételére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.