Német kormányforrások szerint a GM és az egyetlen versenyben maradt potenciális befektető, a kanadai-osztrák Magna International beszállító és alkatrészgyártó cég a Berlinben folytatott tárgyalásokon előzetesen megállapodott az Opel eladásáról. Az egyezmény részletei nem ismeretesek, az idézett források csupán annyit közöltek: az Opel sorsáról dönteni hivatott, a német kancellári hivatalba tervezett csúcstalálkozót meghatározatlan időre elhalasztották, egyelőre ugyanis szakértők vizsgálják a GM és a Magna megállapodásában foglaltakat.
Előzőleg gyorsan peregtek az események; a nap folyamán a GM teljesíthetetlennek tartott követelései miatt visszalépett az Opel megvételétől a másik még versenyben lévő lehetséges befektető, a Fiat. Az olaszországi autógyár vezetője az amerikai konszern pótlólag előterjesztett 300 millió eurós követelését elutasította, ugyanakkor utalt arra, hogy nem hajlandó módosítani korábbi vételi ajánlatán, amit a német kormány is sürgetett. A Magna ezzel szemben azt jelezte, hogy kész lenne a 300 millió eurós amerikai követelés átvállalására. A német kormány már korábban bejelentette: kész egyfajta vagyonkezelő megoldás keretében 1,5 milliárd eurós - áthidaló - pénzügyi támogatást nyújtani az országban csaknem 26 ezer munkahellyel rendelkező Opelnek. Feltételül szabta ugyanakkor egy tőkeerős és megbízható beruházó bekapcsolódását, amely biztosíthatná a nagy hagyományokkal rendelkező gyár további életképességét.
A kormány ugyanakkor a legújabb amerikai követelést a leghatározottabban elutasította. A Magna előterjesztett ajánlatából jóval korábban annyi szivárgott ki, hogy a kanadai-osztrák üzem egy orosz partnerrel több száz millió eurót fektetne az Opelbe, és főként az orosz piacot célozná meg. Az ajánlat szerint a Magna mintegy 20 százalékos részesedést szerezne egy új cégben, a német Opelt is magában foglaló Opel Europe-ban, az orosz partner és a GM pedig egyaránt 30-30 százalékos részesedéshez jutna. A fennmaradó hányadon az Opel-kereskedők és a dolgozók osztoznának. Az idézett német kormányforrások szerint a pénteken létrejött előzetes megállapodás még sok kérdőjelet tartalmaz.
Az Opel megmentése egy lépéssel közelebb került, de végleges megoldásról még nem lehet beszélni - értékelték a források.
Mindenesetre az esti hírek szerint nem kizárt, hogy a szakértői vizsgálat után még az éjszaka folyamán - immár a német kormány, illetve a négy németországi Opel-üzemnek otthont adó tartományok vezetőinek bevonásával - végleges megállapodás születik. Amennyiben viszont nem jön létre egyezség, alternatívaként felmerült, hogy a német kormány az Opelt fizetésképtelenné nyilvánítja. Az érvényben lévő csődtörvény értelmében ez nem az autógyár végét jelentené, hanem biztosítaná további működését, bár a jelenleginél jóval "szerényebb" körülmények között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.