BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Modellinvázióval halászik a vevőkre a Chevrolet

A zsugorodó magyar személygépkocsi-piacon részesedés-növekedéssel számol az idén is a Chevrolet márka, noha az első négy hónap adatai még nem túl biztatóak: január-április között 62 százalékkal volt alacsonyabb az értékesítés, mint tavaly ilyenkor. Az összpiac eközben 55 százalékkal esett vissza.

A General Motors Magyarország adatai szerint a Chevrolet- kereskedők az idén az első négy hónapban összesen 1.009 darabot adtak el a márkából, de a teljes évi értékesítési terv meghaladja az 5.000 darabot.

Tavaly, az év második felében már nehézségekkel küzdő magyar piacon 7.509 új Chevrolet talált gazdára, ami 4,9 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő - ekkor még csaknem 0,7 százalékponttal sikerült emelni a részesedést. A márka jól teljesített 2008-ban Európában is: 11 százalékkal erősödött az iparág 5 százalékos visszaesése mellett, és 507 ezer kocsi eladásával 2,3 százalékra emelte részesedését.

A General Motors a következő két év alatt "modellinvázióval" próbálja világviszonylatban az eladási listák vezető helyére tornászni a Chevrolet-t - mondta Zorkóczi Zoltán, a GM Magyarország Chevrolet értékesítési igazgatója abból az alkalomból, hogy ennek első eleme, a Cruz Magyarországra is megérkezett. A négyajtós Lacetti utódjából mintegy 700 eladását tervezik az idén.

A Cruzt a következő hónapokban követi az új Spark, az Orlando, a Volt, valamint a Camaro. Zorkóczi Zoltán az MTI-vel közölte: az autópiaci válság miatt tavaly négy Chevrolet-márkakereskedő nem tudta megőrizni likviditását, az idén még nem volt példa erre. A Chevrolet márkakereskedői hálózatba 66 szalon tartozik, 45 kereskedői szerződéssel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.