Így már csak egy - a gdanski - marad a három nagy lengyel hajógyár közül. Az iparág évek óta válsággal küzd, a gyárakat állami támogatás tartotta életben, ezt azonban az Európai Bizottság jogtalan, versenytorzító gyakorlatnak minősítette és elrendelte az üzemek eladását.
A hajógyáraknak különben vissza kellett volna fizetniük a támogatást, ez az azonnali csődöt jelentette volna. A gdynai és a szczecini hajógyárat a United International Trust nevű társaság vette meg májusban azzal az ígérettel, hogy folytatja a termelést. Erre vonatkozó konkrét terveket azonban egyelőre nem mutatott be a Holland-Antillákon, egy adóparadicsomban bejegyzett cég.
A gdynai üzemből 3350 alkalmazottat bocsátanak el, Szczecinben 1200 hajógyári munkás veszíti el munkáját. Fejenként 20 ezer - 60 ezer zloty (1,2 millió - 3,8 millió forint) közötti végkielégítést kapnak, valamint átképzést és segélyt, amíg el nem helyezkednek.
A harmadik üzemet, a Szolidaritás szakszervezet bölcsőjének és a közép-kelet-európai rendszerváltás kiindulópontjának számító gdanski hajógyárat egy ukrán társaság vette meg, amely most az üzleti tervhez vár jóváhagyást Brüsszeltől.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.