Az orosz éttermeken már a komoly költségcsökkentés, a bérleti díjak újratárgyalása, s az elbocsátások sem segítenek. Az éttermek 60 százaléka kényszerült kiadásainak visszafogására, s 15 százalékuk küldött el alkalmazottat. Sok egység forgalmának 30 százalékát vesztette el a válság miatt. A vállalati rendezvényszervezéssel foglalkozó cégek ennél drasztikusabb 70 százalékos visszaesésről számolnak be.
Ugyanez nem mondható el az orosz gyorséttermi forgalomról: az év eleje óta 20-30 százalékos bővülést könyvelhettek el ezek a vállalatok. A McDonalds’s negyedévi adózott eredménye 4 százalékkal emelkedett, s a világ legnagyob gyorskiszolgálású lánca újabb egységek nyitását tervezi Oroszországban.
A Hospodárské Noviny című lap szerint Prágában mintegy 40 étterem bejáratára került eladó tábla, ezek között több olyan is volt, amely a turizmusra és az első osztályú igények kielégítésére alapozott. A cseh vendéglátóiparban átlagosan 7-10 százalékkal esett a forgalom, a felső kategóriás éttermek esetében ennél jóval nagyobb mértékben, 40-50 százalékkal csökkent a vendégszám.
A helyzet Magyarországon sem jobb: a hazai éttermek átlagosan 30-40 százalékos forgalomcsökkenésről számolnak be. A felsőkategóriás éttermeket az átlagnál jobban érintette a válság. A tulajdonosok szerint még azok sem szívesen mennek ilyenkor luxusétterembe, akik amúgy megengedhetnék maguknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.