A svéd kormányszóvivőre hivatkozva azt írta a TradeTheNews.com, hogy az olasz csoport a múlt hét végén élénkén érdeklődését jelezte a hónapok óta eladó, de február végén csődvédelmet kért Saab iránt. A svéd gyártó egyébként már május elején közölte: szívesen venné a Fiat közeledését. A Saab közben bejelentette, közel áll a megállapodáshoz egy ajánlattevővel, azt követően, hogy háromra csökkentette a legvalószínűbb kérők számát, és "kora nyárra" befejezheti a tárgyalásokat.
Elemzői vélemények szerint a FIAT bevásárló listáján a GM Latin America is szerepel, és ez, valamint a Saab együttesen 650 ezerrel növelhetné a FIAT Auto éves járműkibocsátását. Legújabb lépése ellenére a FIAT még messze van attól, hogy megvalósuljon az évi ötmillió jármű gyártására vonatkozó terve, és így átvegye a világ legnagyobb autógyártója címet a Toyotától. Azonban a Toyota is amiatt lett fennállása óta először veszteséges az elmúlt üzleti évben, mert minden áron meg akarta előzi a világ legnagyobb autóipari csoportját, a GM-et. A kapacitásfejlesztésre fordított összegeket - hiteleket - azonban manapság nem lehet kitermelni, hogy a válság miatt leült a járművásárlás. A válság előtt az olasz csoport összes márkájával 2,5 millió járművet gyártott, ám a kibocsátás az idei évben várhatóan nem emelkedik 1,8 millió fölé.
A FIAT ma sebezhetőbb, ezért szüksége van a más márkákkal való technológiai együttműködésre, hogy így olcsóbbá tegye a termelést – jelentette ki Massimo Vecchio, a milánói Mediobanca elemzője, hozzáfűzve: manapság sok az eladó autógyár a világpiacon. Az ilyen együttműködésre jó példa a Renault-Nissan szövetség, ugyanakkor a Reuters a Credit Suisse elemzőjét, Arndt Ellinghorstot idézve azt írta, hogy a FIAT és a PSA Peugeot Citroen együttesen Európa legnagyobb gyártója lehetne, sőt akár 7 millióra is felfuttathatná az éves gyártási mennyiséget. A francia csoport és a FIAT már húsz éve fejleszt és gyárt közösen kishaszonjárműveket, illetve azok buszlimuzin változatát.
Lapvélemények szerint a FIAT a német választások, vagyis a pártpolitika áldozatává vált, ezért utasították el pályázatát az Opelre. Az olaszok ugyanis a közelmúltban bejelentették, hogy akár 10 ezer Opel dolgozót is elbocsátanának Európa-szerte, ez azonban a választásokra készülő Németországban beindította a pártstratégák, és a kormánytagok önvédelmi reflexeit. Tegyük hozzá: a General Motors sem ragaszkodott a FIAT-hoz, amely meg akarja szerezni amerikai versenytársát, a Chryslert.
De nem csupán rossz híreket kapott Torinó az elmúlt napokban. Hétfőn az amerikai csődbíróság körvonalazta, milyen módon kerülheti el a Chrysler a csődöt, azáltal, hogy a csődtörvény 11. fejezete alapján a jól működő egységeit egy, a FIAT által irányítandó új vállalkozásba vigye.
Ez az "új Chrysler" már kijönne a csődvédelem alól, és amint Athur Gonzalez csődbíró hétfőn közzétette: már pénteken létrejöhet az új vállalat, amelynek többségi része olasz tulajdonban lesz. A mai Chrysler több egysége megmarad ugyanakkor, és ezeknek a gyáraknak, üzemeknek eladásából elégítik ki a "régi Chrysler" hitelezőit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.