German Gref elmondta, a Sberbank nem tervezi, hogy stratégiai befektető legyen az Opelben. Hozzátette, az Opel átvétele őszig lezárul. A volt orosz gazdasági miniszter szerint nehéz megjósolni, hogy az Opel teljes átalakítása mennyi munkahely elvesztésével jár. Szerinte Németországban nem lesz jelentős a leépítés, míg más országokban, ahol Opel gyár van, több embert érint majd. - Minden a piaci helyzettől függ majd - jegyezte meg.
Gref azt is elmondta, hogy az Opel-ügylet része, hogy Oroszország megszerezte a jogot a Chevroletre, amely a legkeresettebb külföldi márka Oroszországban.
Múlt szombaton jött létre a megállapodás arról, hogy az európai, illetve németországi Opel "megmentője" a kanadai-osztrák beszállító, alkatrészgyártó cég, a Magna International lesz. A Magna az orosz Sberbankkal és a GAZ oroszországi autógyárral együttműködve szállt be az üzletbe.
Eközben Németország az átmeneti időszakra, illetve az esetleges kockázatok elhárítására 1,5 milliárd eurós áthidaló hitelt biztosít. A hitel felét a német kormány adja, másik felét a négy németországi Opel-autógyárnak otthont adó négy tartomány.
A megállapodás értelmében az amerikai anyavállalattól, a General Motorstól (GM) ugyan el kell válnia az Opelnek, a GM azonban 35 százalékkal továbbra is részvényes marad. A Magna 20 százalékkal rendelkezik majd, és 35 százalék kerül az orosz Sberbank és a GAZ birtokába. A fennmaradó 10 százalék a kereskedőké és az alkalmazottaké lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.