A pórul járt utasok közül eddig négyszázan tettek kárbejelentést, de a számuk várhatóan eléri a 650-et. Ilyen esetben mindenkit egyenlő részben fizetnek ki, tehát a biztosítók megvárják, amíg az összes érintett utas jelentkezik.
A hazai irodák történetében nem egyedülálló az eset, tavaly például a Horvát Utazási Iroda kauciója nem volt elegendő az utasok teljes kártalanítására.
Előfordulhat az is, hogy az adott utazási irodák rosszul becsülik fel a piacot, de szakértők azt sem tartják elképzelhetetlennek, hogy szándékosan készítenek kisebb bevételi tervet, hogy kevesebb legyen a kötelezően befizetendő vagyoni biztosítékuk összege. Baj esetén mindenképpen az utasok isszák meg ennek a „tévedésnek” a levét.
Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) elnöke lapunknak elmondta, az utazásszervezést szabályozó kormányrendelet szerint azoknak az irodáknak, amelyek nem kötnek charterszerződéseket, a tervezett éves árbevétel 12, akik foglalkoznak charterekkel, az árbevételi terv 20 százalékát kell kötelezően biztosítékként lekötniük.
„Ha az iroda rosszul becsüli fel a piacot, vagy szándékosan kisebb bevételi tervet határoz meg, hogy kevesebb kauciót kelljen befizetnie, elképzelhető, hogy fizetésképtelenség esetén a károsultak nem kapják vissza a teljes összeget” – magyarázta az elnök. Ilyen esetben mindenkit egyenlő részben fizetnek ki, tehát a biztosítók megvárják, míg minden utas jelentkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.