A most betört déli pajzs a karbantartást követően május 18-án kezdhette meg a Duna alatti szakasz - akkor négy-hat hétre tervezett - építését. Folyó alatt dolgozni az átlagosnál mindig nagyobb kihívás, de az előzetes talajvizsgálati mérések helytállóságát igazolja, hogy közel ugyanolyan sebességgel és biztonsággal tudott haladni a munka itt is, mint ahogy normál körülmények és beépített felszín alatt haladt. Csupán egyetlen rövid szakasz volt, ahol az agyag beleragadt a pajzs marótárcsájába, de a szakemberek néhány nap alatt végeztek a tisztítással.
A Fővám téri állomáshoz kapcsolódó peronalagutak építését a Hídépítő még április elején befejezte, így a BAMCO megkezdhette a pajzs fogadásához szükséges próbafúrásokat, azaz az állomás időben elérte a pajzsok fogadására alkalmas készültségi fokot. A pesti oldal építéséhez a pajzskiszolgáló berendezés fokozatosan áttelepül a Szent Gellért térre, és hamarosan innen történik majd az alagút falazatát alkotó tübbingek beszállítása, illetve a kifejtett föld elszállítása egészen addig, amíg a pajzsok el nem érik pesti oldalon a Baross téri ideiglenes végállomáson kialakítandó pajzskiszerelő kamrát.
A véghatáridő szempontjából az alagútépítés, mint vezértechnológia a legfontosabb tényező. Szinte valamennyi további munkafázis összefügg a pajzsok haladásával. Amint az északi pajzs is átért a pesti oldalra, láthatóvá válik majd, hogy a még hátralévő szakaszon hogyan tudja a BAMCO ütemezni a munkálatait. Ezzel kapcsolatban is folyamatosak a tárgyalások.
A DBR Metró Projekt Igazgatóság mindent megtesz annak érdekében, hogy az alagútépítés a pesti oldalon befejeződhessen 2010 első felére, és a teljes vonalat birtokba vehessék a belső beépítő, illetve vágányépítő kivitelezők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.