BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hatalmas siker a Toyota új hibridje

A Toyota a piaci megjelenést követő egy hónapban 180 ezer megrendelést kapott a harmadik generációs Priusra. Ezzel a vállalat régi-új hibridje messze túlteljesítette a korábban kitűzött havi 10 ezer egységre vonatkozó eladási célt.

A megújult Prius májusban az eladási listák élén végzett, ezzel elsőként foglalta el a vezető pozíciót hibrid autó. Az AP jelentése szerint a most bejelentett jelentős siker részben az adókedvezménynek és egyéb támogatásoknak köszönhető – a japán állam igyekszik a belső kereslet növelésére koncentrálni. Ennek eredményeképpen a Toyota a bemutatást követő egy hónap alatt 180 ezer rendelést vett fel az új Priusra, miközben a cég havi tízezres eladási számot irányzott elő.

A hibrid piacon egyre erősebb a verseny, miután a rivális Honda bemutatta az Insightot, amely ár tekintetében felülmúlja a Priust. Előbbi 1,89 millió jenért (3,98 millió forint), utóbbi mintegy 2 millió jenért (4,22 millió forint) kapható. Ugyanakkor a Toyota az előző Priusnál olcsóbban forgalmazza a megújított modellt, amely nagyobb, 1,8 literes motorja mellett is jobb fogyasztást produkál.

Az új Prius nemrég érkezett meg a tengerentúlra, ahol az elmúlt hónapban csak mintegy 700 darab kelt el belőle. Ugyanakkor májusban 10 091 második generációs Priust adtak el az amerikai autókereskedők.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.